Gent blijft de leukste!

31 januari 2013 - Gent, België

Ze zeggen dat de laatste lootjes het zwaarst wegen, maar dan gaat het over vervelende dingen. En studeren in Gent is helemaal niet vervelend. Maar toch wogen ook hier de laatste lootjes het zwaarst. Mijn laatste maand was namelijk mijn tentamenperiode waarin ik 5 tentamens had. En studeren is stom, maar een maand lang studeren al helemaal.

Gisteren had ik mijn laatste tentamen, een mondeling. En naast dat ik erachter kwam dat mijn suffe professor een oorbel heeft, ging ik ook de deur uit met het nieuws dat ik het tentamen had gehaald! Vanavond ga ik samen met loes en anna vieren dat de tentamens voorbij zijn. in Brussel. En zaterdagmorgen verhuis ik alweer terug naar Den Haag.

Ik kijk terug op een erg leuke periode in Gent. Gent is een mooie en sfeervolle studentenstad waar doordeweeks veel te doen is. Ik heb hier vrienden gemaakt die ik hoop nog vaker te gaan zien. Mijn bierkennis vergroot. Waaronder de wijze les dat je van 2 à 3 Belgische bieren al een kater kan hebben. Allerlei leuke cafés en restaurants ontdekt. Aan yoga gedaan. (Bijna) alle aflevering van Dexter gekeken. Mijn Belgische woordenschat bijgewerkt. En mijn Franse ook. Geleerd om te poolen Vaak gebruik gemaakt van de bus voor 6,- naar Parijs. Voor het eerst in mijn leven een boete gehad. Een blind date geregeld. Graffiti gespoten. De beste midnightsnacks gegeten. Een geweldige Oud & Nieuw gehad. De gay-bar weer gevonden. Een te vol concert van Jake Bugg van buiten meegemaakt. Geleerd poolse dumplings te maken. Luik, Brugge en Antwerpen bezocht. Maar om eerlijk te zijn, Gent blijft de leukste!

1. Corry:
    31 januari 2013
    Hoi Linda,Blij voor je dat je dat deze tentamentijd voorbij is. Er komen er vast nog meer tentamens.... Fijn dat je zoveel leuke, culturele dingen hebt gedaan.Ik ben benieuwd hoe je vind om weer in den Haag en Amsterdam te zijn na deze ervaring. liefs mama