Een nieuw (studenten) leven

19 september 2012 - Gent, België

Hoi!

Nee, helaas ik ben niet weer een grote oceaan overgevlogen voor een spannend avontuur. Dit keer ben ik voor een paar maanden studente in ons gezellige buurlandje (met de zachte G). België. En mijn thuisbasis is: Gent! Klein, mooi en een echte studentenstad. Tenminste, dat is mij verteld en tot nu toe ben ik het er zeker mee eens.

Eerlijk gezegd begint het mooie van Gent al in mijn kamer. Waar ik wel een beetje trots op ben. Vanmorgen is die aangevuld door IKEA aankopen, en het voelt steeds meer aan als thuis. Ik heb zelfs een grote stap gemaakt op het gebied van volwassen en serieus worden: ik heb een plant gekocht. Een echte! Zo'n grote die zelfs afgestoft moet worden. Oftewel, een grote stap richting huisje, BOOMpje, beestje. Maar daar laat ik het dan ook bij.

Morgen begint mijn echte leven als "exchange student" pas, om 9u 's morgens om precies te zijn. De volgende twee dagen zijn introdagen, waar ik meer leer over Gent, de uni en hopelijk leuke andere studenten leer kennen. Maar, als ik het dan allemaal nog niet snap kan ik altijd nog terecht bij mijn buddy. Ik dacht dat alleen ernstig zieke of eenzame mensen een buddy hadden maar als echange student val je blijkbaar ook op een één of andere manier onder de categorie: mens dat een buddy nodig heeft. En tot nu toe bevalt het goed! Mijn buddy heeft me al in contact gebracht met een ander Nederlandse exchange studente en staat klaar voor al m'n vragen. Morgenavond zullen we elkaar voor het eerst zien, zodat alle problemen kunnen worden opgelost.

Verder is het hier in het huis nog rustig, ik woon hier met 3 andere Belgische meisjes. Maar het Belgische schooljaar begint pas aanstaande maandag, dus ze zijn allemaal nog thuis of op vakantie of komen langs om te klussen. Toch heb ik al verschillende belgen gesproken, waaronder de slotenmaker die een heel verhaal aan mij vertelde waar ik de helft maar van begreep. Ja zeggen en lachen helpt altijd. Maar, ik ben er wel achter gekomen dat ik aan mijn Belgische luistervaardigheid moet gaan sleutelen. Hopelijk gaat dat snel! En wie weet kom ik zelf terug met een licht accentje.

Hier laat ik het alweer bij, maar er zal snel meer komen. Deze blog zal een verslag zijn van mijn kleine avontuur hier. Ik sta open voor commentaar of suggesties. En, Gent is maar 2,5 uur rijden. Dus als je wilt kom dan een keertje langs! Dan kunnen we gezellig biertjes drinken en chocola eten, zoals de echte Belg doet (toch?).

Veel dank voor uwen aandacht,

Liefs Linda

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Erika:
    19 september 2012
    Ooo Lin, wat leuk! En een plant!! Dat is wel echt een teken van volwassenheid ja, ik ben benieuwd wat er nog gaat volgen ;) En ik kom je heel graag een keer opzoeken in Gent, daar contacten we nog over :)

Heel veel succes morgen met je 'echte' eerste dag als uitwisselingsstudent!

xx
  2. Tika:
    19 september 2012
    Jaaaaa Lin in Gent! Vind het super leuk dat je een blog hebt aangemaakt! Ik kom zeker een keer langs.. de plant alleen al is al een goeie reden. Maar bier, chocola en wafels klinken ook goed ;)

X
  3. Lisa:
    19 september 2012
    Lindaaaa wat leuk om wat van je te horen! Je bent dus net een paar dagen in Gent en nu al naar je zin, beter dan. En je mooie huisje, ben benieuwd naar de foto's. Hahaha, alleen ernstig zieke of eenzame mensen hebben een buddy nodig, geniaal. Met je boompje. Veel plezier daar en succes met je school en met je Belgische luistervaardigheid ontwikkelen ;p xx
  4. Rens:
    20 september 2012
    Nou lin, als ik terug ben kom ik zeker langs voor dat bier en vooral de chocola!!!!!
    Enjoy je nieuwe studentenleven, ben erg benieuwd hoe gij het daar gaat krijgen.
    Kus!
  5. Sylvia:
    20 september 2012
    Wat een leuke kamer! verder klinkt het ook allemaal heel leuk, hopelijk kan ik snel langskomen.
    Groetjes uit het hoge noorden!
  6. Corry:
    23 september 2012
    Hoi Linda, wat leuk om het zo terug te zien, waar ik een stukje energie in mogen bijdragen. Ik ben benieuwd naar je zachte G!! Ik ben trots op je. Groeten mama
  7. Arnaud:
    9 oktober 2012
    Ik begrijp het niet..... : / en er is geen wordenlijst of lerares voor helpen !