Alweer een week voorbij

23 oktober 2012 - Gent, België

De Pink Flamingo, Boven de Grijze Wolken, de Charlatan en de Aap en de Giraf. Daar zijn we geweest vorige week zaterdag. En deze barren en clubs zijn veel leuker dan alles wat je kan vinden op de Overpoort. Vind ik dan. Pink Flamingo doet je denken aan hawai in de jaren 60. Met een grote lamp gemaakt van barbiepoppen aan het plafond. Boven de Grijze Wolken is een klein donker en sprookjesachtig cafe waar de irish coffees een aanrader zijn. Het is dan ook hier, waar we zijn uitgenodigd voor een halloweenfeest bij een belg. Ja je leest het goed, door een belg! Het feestje speelt zich af op en bijpassende plek, namelijk boven een begravenisondernemer.

De maandag en dinsdag heb ik weer met moeite overleefd. Twee colleges per dag en op dinsdag ook nog franse les is erg veel voor mijn snel afgeleidde gedachten. Maandagavond  is Joost langsgeweest met zijn vriendin Jovita. Zie mijn blog uit 2010; ). We hebben ontdekt dat de Overpoort wel de plek is om een goedkope maar lekkere pizza te eten. Het was gezellig, en ik zie je inderdaad weer ergens anders op de wereld Joost!

Woensdagavond was het feest van Politeia. Iets waar we veel goeds over hadden gehoord en waar we erg zin in hadden. Helaas viel het erg tegen, vooral omdat onze belgische studiegenoten gewoon niet dansen. We hebben nog gewacht tot het moment dat er al meerdere biertjes gedronken waren. Maar zelf toen bleef het een saaie bedoeling. Dus, op naar The Porter House, dit is het stamcafe van ESN. De internationale studentenverenigning en hier wordt altijd gedanst. Op allerlei manieren.

Als je dan toch zo hard gedanst hebt dat je er honger van hebt gekregen kan je altijd nog terecht in een snackbar. En, lucky me, ze hebben hier veel verschillende vegetarische snacks! Daarnaast zag ik in de snackbar deze wijze woorden op een tegeltje staan:

Calorie - A unit of measure that tells how good a food tastes.

Verder is het Gent Filmfestival aan de gang. Ik heb hier de film Kuma gezien,  een aanrader! Het is een heftige film over de Turkse tradities die je elke keer op het verkeerde been zet. De regisseur was ook aanwezig om de vragen van het publiek te beantwoorden. De andere twee films die ik heb gezien waren Derniere Seance, letterlijk een stomme film over een man die in een bioscoop woont en vrouwen vermoord en de oren bewaard. En Love is all you need, een zweedse feelgoodfilm met James Bond in de hoofdrol.

O en nog een leuk nieuwtje wat ik vandaag op het nieuws hoorde. De gemeente van Gent heeft een naam geweigerd. Mama en papa Pot wilden hun dochter Bloem noemen.

Salutjes!