Yoga & Pintjes

8 oktober 2012 - Gent, België

De kick-off was een leuk feestje! Leuke muziek en een gezellige sfeer. En in tegenstelling tot in Nederland is het bier op dit soort gelegenheden goedkoop! Voor 5 euro heb je 3 bier. Wijn is er niet, maar er is wel kriek, dit is ook “alleen voor de vrouwen” zoet en rood. En de regen deed ons niets, onder de grote tent. Verder lijkt mijn exchange steeds meer op wat de gemiddelde exchange inhoudt. Veel feesten en veel mensen ontmoeten. Deze maandag heb ik mijn 4e buddy ontmoet. Ja, in Gent zijn ze bang dat je alleen zult zijn. Ik heb al een mannelijke buddy,  waardoor ik Loes heb leren kennen, een andere Nederlandse studente. En ik heb twee meisjes van de studie communicatie als communicatiebuddy’s. Hier kan ik terecht met al mijn vragen op studiegebied. Maar, nu kreeg ik vorige week een mailtje, dat ik nog een buddy heb! Met haar heb ik afgelopen maandag afgesproken, en met alle uiteindelijke aanhang erbij is het een hele leuke avond geworden!

Dit allen vond plaats in de Overpoort, een straat in Gent. En ook een begrip in Gent. Het is de straat met alleen maar barren, en café’s. Waar van maandag tot donderdagavond de lallende studenten door de straat zwalken, waar mannen in hoekjes staan te plassen en waar je niet doorheen kan fietsen door al het glas wat er ligt. De Overpoort, waar het altijd ergens wel happy hour is, waar je tot ’s avonds laat kan bowlen en waar meer dan 5 snackbars tot de ochtenduren open zijn. Het is er altijd feest! Maar wel een beetje fout, dus ik hoop deze week ook naar andere leuke plekken te gaan.

Verder ben ik de afgelopen week wezen sporten. Zo deed ik tegelijk met minstens 60 anderen sit-ups en andere oefeningen. Waarbij je door de drukte af en toe het gevaar loopt om een teen in je neus te krijgen. En daarnaast heb ik de cobra en de zonnegroet geleerd van een oude man met een dikke buik. Best leuk! Ik kon mijn benen nog niet echt professioneel in mijn nek gooien, maar hier wordt aan gewerkt.

Ik heb het hier zeker naar m’n zin en ik denk er zelf over om hier mijn master te gaan doen. Want naast de charme van Gent zelf is het prijskaartje voor een masterstudie ook erg aantrekkelijk.

Liefs Linda

Mijn Belgische vocabulaire tot nu toe:

Ik ga ze achter de veren zitten: ik ga ze achter hun kont aan zitten

Zeer ametant: heel irritant

Salutjessss! : doei!