Alleen op de wereld

14 mei 2010 - Williamsport, Pennsylvania, Verenigde Staten

De laatste dagen in Denver waren erg bijzonder. Ik heb door een overstroomde rivier gefietst, ben eindelijk naar de Nederlandse winkel geweest(HAGELSLAG) en we zijn savonds een garage in gefietst en boven hadden we een geweldig uitzicht over Denver! Ook hebben we Redrocks bezocht, een natuurlijk theater waar al erg veel bekende artiesten hebben opgetreden. Maar overdag veranderd het in een sportcentrum. Mensen rennen ( voor hun plezier?) de trappen op en af.

Vanuit Denver ben ik met de trein naar Chicago gegaan. Duurde een tijdje, 18 uur, maar het was wel de moeite waard om een keer te doen. De bediening was erg vrolijk, toen ik ging ontbijten zong de ober " Its a lovely morning in the train!" het voelde net alsof ik in een zoetsappige Amerikaanse commercial was beland.

Op weg naar het hostel was ik verrast door Chicago. Het is echt een grote en drukke stad! Heb uiteindelijk na wat zoeken het hostel gevonden. Het hostel was erg groot en iedereen was meer op zichzelf. Dat vond ik wel erg jammer, zeker omdat dit mn eerste hostel alleen was. Vond de eerste dag ook niet zo leuk. Gelukkig had ik wel een kamergenootje alleen ze was hier voor haar werk maar we spraken af om in het weekend samen dingen te doen.

We hebben fietsen gehuurd, en zijn samen met een belg Chicago gaan verkennen. Van alles gezien, maar The Bean, een kunstwerk vond ik toch wel het indrukwekkenst. Ook was er in Millenium park een herdenking voor de Poolse regering wat erg indrukwekkend was.

De dag ervoor was het koninginnedag. Mijn dag bestond uit winkelen, naar het strand ( ja er is een strand in chicago!) en het piercen van mn oor. Huh? Ja durfde eindelijk, en het viel best mee:)

Ondertussen had ik een nieuw kamergenootje, ze komt uit New Zeeland en had een heel plan opgesteld om de Oprah show binnen te komen. Haar tas zat vol met kado's en ze kon ook niet stoppen met praten. Het is nog steeds grappig wat voor mensen ik tegenkom!

Mijn reis naar Washington DC verliep niet helemaal vlekkeloos. Ik had de tijd dat de metro erover zou doen om mij bij het vliegveld af te zetten verkeerd ingeschat en was er veel te laat! Gelukkig had het vliegtuig wat vertraging gehad en kon ik er nog in. Ik had een stop op Philadephia en bedacht me dat Joost vandaag ook vloog, en daar ook een stop had. En het bleek dat we een half uur tegelijkertijd op het vliegveld waren! Het was erg leuk om elkaar weer te zien:D Tijdens mijn vlucht naar Washington zat ik in een erg klein vliegtuigje op stoel 1a, helaas geen comfortclass. O en in Washington was mijn tas er weer eens niet. Hij is om 6 uur snachts afgeleverd.

Het hostel in Washington was erg klein en veel gezelliger. Helaas waren er alleen op de eerste dag mensen van mijn leeftijd. Maar heb me prima vermaakt met de "oude garde".

Washington zelf was een beetje een tegenvaller. Je hebt een gebied bij het witte huis en the capitol waar allerlei monumenten en gratis musea zijn. Maar thats it. Verder is er niet onwijs veel te doen of te zien. Dus heb deze dagen veel bekeken maar had er na dag 2 al genoeg van. Gelukkig was het lekker weer dus heb ik voor de rest lezend in het park gelegen. Maar ik was blij toen ik naar New York toe ging.

Ook dat ging niet helemaal soepel, was verdwaald op mn weg terug van de supermarkt naar het hostel toe en had daardoor mn bus gemist. Gelukkig ging de bus om het uur en kon ik zo in de volgende stappen. Het was echt leuk om de skyline van New York te zien terwijl je in de
bus zit!

New York is geweldig. Je kunt je er zeker een week vermaken, en er zijn zoveel dingen die ik nog niet heb gedaan. Een van de eerste dagen ben ik natuurlijk wezen shoppen. O en dat kan je heel goed in New York! Linda, een meisje dat ik ook al in San Diego had ontmoet is au pair in
New York en nodigde me uit voor een bbq. Was erg gezellig! Ben verder met een australier naar the empire state building geweest, en dit uitzicht was echt geweldig! Times square at night is heel mooi en ik vond het ook heel indrukwekkend om de plek te zien waar the twin towers stonden. Het is toch raar om daar dan echt te zijn.

Chinatown is leuk, maar die in San Fransisco was veel "echter". Hier zit elk winkeltje tot de nok toe vol met troep voor de toeristen. Ik heb nog wat musea bezocht en kon het ook niet laten om naar de film te gaan. O en ik heb van het uitzicht genoten door over de Brooklyn Bridge te lopen en de met de ferry naar Staten Island te gaan.

Het hostel was in Harlem, een wat mindere buurt van New York. ( al heb ik geen problemen gehad) Maar het hostel was goedkoop en dat kan ik nu bijna aan het eind van mn reis wel gebruiken. Ik had alleen een snurkende man in mn kamer, waardoor de hele kamer snachts wakker lag haha!

Qua drukte viel New York me nog best mee, ja het was druk maar niet zo erg als ik had verwacht. Verder zie je wel onwijs veel verschil tussen de wijken. The Upper East site is een soort Amsterdam Zuid, met dure boetiekjes en mensen die erg veel geld uitgeven aan hun kleding en uiterlijk. Dan heb je Harlem, de wijk waar ik verbleef. Hier wonen eigenlijk alleen donkere mensen, en alles is meer vervallen. De sfeer is totaal anders. Harlem staat wel bekend om de grote kerken die er zijn en ik heb alleen maar erg aardige mensen ontmoet. O en een rare man die gek werd omdat hij een blond iemand zag haha. Deze twee wijken liggen naast elkaar, en lopen opeens in elkaar over. Verder heb je nog Chinatown (spreekt voor zich), SoHo, meer een artistieke buurt waar je geweldige winkeltjes hebt en samen met Brooklyn zijn dit de wijken die ik wat beter heb leren kennen. Maar dit is nog lang niet alles!

Gisteren heb ik NYC alweer verlaten. 6 uur smorgens ging de wekker en dat is erg vroeg als je elke morgen zelf de tijd kunt bepalen dat je opstaat. Gelukkig had ik weer wat problemen, was verdwaald in het busstation. Klinkt heel raar, maar het busstation in NYC is bijna ne zo groot als een vliegveld. Maar deze keer was ik op alles voorbereid en had ruim de tijd genomen dus was nog op tijd bij de bus. Tijdens mijn busrit moest ik twee keer overstappen, en na de eerste keer kwam ik erachter dat ik mijn camera in de bus had laten liggen.. Ik hoop dat iemand zo lief is geweest om hem af te geven. Daar hoop ik vandaag achter zien te komen. Maar ik ben gelukkig verder heel in Williamsport aangekomen. Hier verblijf ik 3 dagen bij de Van Dijk familie. Ze wonen erg mooi, in een heel groen gebied.

Iets heel anders: Ik kom 13 juni weer thuis! Ik heb mijn reis iets ingekort, omdat ik het ook wel weer fijn vind om thuis te komen. En binnen een maand kan ik nog alles doen wat ik graag wil doen.

Helaas geen foto's deze keer. Hoop dat die nog komen..

Liefs Linda

1. Erika:
    14 mei 2010
    Heel leuk om te lezen Lin! Je maakt echt onwijs veel mee, heel gaaf!:D Ik hoop dat je je fotocamera terugvindt..:)

En ik vind het ook wel leuk om te lezen dat je over een maand weer naar huis komt:) Kan onze danzigdate ein-de-lijk plaatsvinden;)

Heel veel plezier nog daar dit laatste maandje en take care!
  2. Rens:
    Lieve Lin!
    Wat ben ik weer blij met je blog!! ZO raar dat je nu over new york schrijft en dan over dingen waar ik ook ben geweest en wat ik ook heb gedaan! Wel echt super leuk!! Wat stom van je camera!!!! Echt erg! Hoop echt dat iemand m heeft gevonden en zo eerlijk is deze ergens af te geven.
    Leuk dat je zoooooveel verschillende mensen ontmoet! Zeker nu je in je eentje bent kan je wel wat gezelschap gebruiken:)
    Gelukkig kom je al snel weer thuis(A)
    Ik mail je denk vanavond:D
    Veel plezier bij de van dijkers;)
    Lots of love!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX
  3. Corry:
    14 mei 2010
    hoi Linda, het is zeker wel weer fijn om even van het samen zijn van een gezin te genieten. Ik weet zeker dat je het daar naar je zin hebt. Even herrineringen op halen van "Balans in Leidschenveen"
    Wat vervelend dat je steeds verdwaald bent of nog meer moet zoeken. Je hebt weer zo'n leuke blog geschreven. volgens mij komt dat wel goed met je camera als de amrikanen zo zijn zoals jij steeds benoemd. groeten en een dikke knuffel van mama
  4. Lineesa:
    14 mei 2010
    AAAAAAHHH weer een blog, jippie! Echt beterrrr dat je eerder terug komt woeiiii:D Nog maar 1 maand!
    NYC klinkt echt helemaaal het einde (L) Wish I could have joined you..
    Wel stom van je camera:O hopelijk brengen ze hem idd terug, laat nog maar even weten :)
    Heel veel liefs en kusje en tot HEEEL SNEEELLLLLL yeah (H)
  5. dorien:
    14 mei 2010
    meid, wat krijg ik een bewondering voor jou. even in je eentje naar NY. ik moet er niet aan denken. wel heel gaaf.
    volgens koen ben je net op tijd terug voor de eerste wedstrijd van het nederlands elftal. nu snap ik dat je eerder komt! (ha ha).
    nou, je familie is heel blij met dit besluit!
    nog veel plezier je laatste weken (met camera hoop ik). groetjes, dorien
  6. Margreet van Barneveld:
    14 mei 2010
    Leuk verhaal weer, Linda! Dirk en ik zaten weer tegelijk te lezen en zeiden tegen elkaar dat het zo gaaf is wat jij allemaal doet! Ik hoop ook echt nog een keer naar Amerika te gaan en zeker ook naar NYC! SHOP TILL YOU DROP...Of Dirk dat zo leuk vindt weet ik niet, maar hij kan dan naar musea, haha! Nog een maandje en dan ben je er weer....Geniet nog van alles en tot ziens!!!
  7. maurits:
    heeey linda,
    jippie!!!!!!!!!!!:P weer een blog, leukeverhalen, maar het is zeker wel wat minder leuk dat je in je eentje bent, maar gelukkig kom je over een maandje al weer terug:D.

xxx-jes en een dikke knuffel van je broer(tje)
    PS. jammer van je camera hopelijk krijg je ehm terug
  8. astrid:
    15 mei 2010
    Hé meid, heerlijk om weer een stukje met je "mee te mogen reizen"! Het houdt maar niet op. Nu ook in NY geweest, Renske zei het al, leuk om te lezen dat je op plekken geweest bent, waar Rens en ik ook zijn geweest. En je hostel in Harlem! Niet direct de plek waar je aan denkt om als meisje alleen de nachten door te brengen. Maar zo zie je maar weer, dat je bevooroordeeld kunt zijn. Fijn dat het allemaal goed is verlopen. En dat je nog steeds zo geniet van alles! Vast een cultuurshock als je hier weer terugkomt! Renske vond het hier na 5 dagen NY al een plat, boerenlandje, haha! Hopelijk krijg je je camera (met ws de NY foto's?) terug, joh!
    Nou meid, tot gauw (wat is die tijd omgevlogen!),
    liefs van de Meermannen xx
  9. Willemieke + Fam. Slingerland:
    17 mei 2010
    Hi Linda! Wat leuk om je blog te bekijken van je reis, mijn mama had hem op je oma's verjaardag op een papiertje geschreven.. Echt geweldig de reis die je aan het maken bent, knap hoor zo lekker alleen! Vast een geweldige ervaring..

Take care girl!

Willemieke
    (en Tante Marja & Ome Wim)