From Death Valley to Denver

26 april 2010 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Deze blogweek, nou ja het is ondertussen alweer iets meer, begon goed. Namelijk in een Jacuzzi! Kijk zo hoort het reizigersleven te zijn. Je bed uitrollen, Hottub inplonsen en een uitzicht hebben op de bergen. Hierna zijn we snel weer vertrokken, want er was nog van alles te zien in Death Valley. De dag zat vol met alle bezienswaardigheden die je in Death Valley moet zien. En bij Death Valley denk je misschien dat er niets te zien is, maar het is juist het tegenovergestelde! Het mooiste vond ik een uitkijkpunt waar je een erg ver en mooi uitzicht had. Zie foto's!

Toen op naar LV! We hebben Camilla en Josephine afgezet bij de Greyhound station en zijn toen naar ons hostel gegaan. Hierna langsgeweest bij de andere 2 denen die we hadden ontmoet in New Orleans. De dag erna hebben we in Las Vegas rondgelopen. Je kunt elk hotel in, en ze zijn enorm je hebt soms wel een half uur nodig om naar de andere kant te lopen! En ze zijn allemaal in een bepaald thema en hebben grote casinos die je ook allemaal kunt bekijken. Ben alleen de eerste avond weggestuurd door een erg enge gespierde vrouw. (soort bulstronk haha! )

Verder hebben we die dag Coca Cola World bezocht. Een enorme winkel met alles wat je kunt verzinnen, alleen dan met Coca Cola erop. Ongeveer hetzelfde als M&M World. Hier hebben we allerlei verschillende smaken van frisdrank van over de hele wereld geproefd. Tja in sommige landen hebben ze een erg aparte smaak.. Die avond hebben we ons weer goed vermaakt.

Denny, de jongen die al met ons mee heeft gereisd kwam de volgende dag naar ons toe. Die dag weer hotels afgeweest en naar The World Famous (alles is Amerika is World Famous) Bellegio fontijnshow geweest. En we hebben het weer laat gemaakt! Toen we uiteindelijk bij ons hostel aankwamen bleek Joost geen bed te hebben. Denny en hij zouden in de TV kamer slapen, maar die zat op slot en er was geen 24 uurs receptie. Uiteindelijk heeft hij een wankel bed gevonden en is op het matras gaan slapen.

Helaas zat ons Las Vegas avontuur er alweer op, je kunt je er prima vermaken maar 3 dagen is meer dan genoeg. We zijn met een nieuwe huurauto, een uhm erg byzondere, naar Grand Canyon vertrokken. De oude auto was groot en luxe maar verbruikte ook erg veel benzine. De weg naar GC was over The Hooverdam. We kwamen rond 6 uur bij de GC aan en hebben een korte bustour gedaan. Het was erg indrukwekkend om te zien, en er waren niet veel andere mensen en daarintegen hadden we wel gezelschap van een ondergaande zon. Hierna een gevaarlijke weg terug naar de bewoonde wereld. Een half uur lang durende rit over een onverharde weg met loslopende koeien. De buschauffeur had ons al gewaarschuwd op te passen voor de koeien, want als je er een raakt kan je hem betalen.. Gelukkig is alled goed gegaan. We zijn die nacht beland in het spannende Kingman, waar we heel Amerikaans All you can eat hebben gegeten.

Vanuit Kingman gingen we naar de andere ingang van de GC. We hebben hier de hele dag rondgelopen. Helaas waren hier veel meer toeristen, en omdat we de dag ervoor de Grand Canyon al hadden gezien was het deze dag ook minder indrukwekkend. Hierna weer naar een andere "stad" en alweer All you can eat gegeten, voor de variatie dit keer chinees.

De volgende dag wilden we naar Arches, hier heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord, maar als je de foto's ziet volgt er vast een: "Ooooh". Het is namelijk een erg fotogenieke plek. We zijn hier met een tour naartoe gegaan, en gelukkig scheen de zon dus we hebben aardig wat mooie foto's kunnen maken. Wat erg opvallend is is dat je in de Nationale parken erg veel Nederlanders tegenkomt! Waarschijnlijk omdat wij de hoogste berg/heuvel in ons eigen landje zo op en af kunnen rennen, en de Nationale parken stikken van de gebergtes die we zelf dus niet hebben. Hierna zijn we naar Glenn Canyon/Lake Powel geweest, en we hebben Denny weer gedropt bij een benzinestation. Hij kreeg erg snel een lift, en is in een enorme rode pickup met 2 echte amerikanen erin vertrokken. Wij zijn doorgereden naar Monument Valley, ook weer mooi en indrukwekkend om te zien. Veel kan ik niet vertellen, de foto's spreken voor zich. Die nacht hebben we voor ons de goedkoopste hostelnacht tot nu toe gehad, voor $9,00 hadden we een bed.

Smorgens op naar Arches, dit leek een beetje op Monument Valley en we werden nu ook wel Nationale park moe dus de hiketochten konden ons niet meer verleiden. Daarna naar ons laatste "park" op ons lijstje, Canyonlands. Ook weer geweldig! De dag erna moesten we in Denver zijn om de auto terug te brengen. We hebben overnacht in het pitoreske Glenwood Springs. Wat dichtbij Aspen ligt en een typisch wintersport stadje is. Helaas waren we beland in een vaag hostel waar wij bijna de enige gasten waren.

De volgende dag was het een race tegen de klok, we moesten de auto om 12 uur inleveren en we hebben het net gered! We werden opgehaald door Anna, een meisje dat we in San Diego hebben ontmoet. En ze heeft ons naar Boulder, een universiteitsstad, gebracht. Ze woont en studeert hier met nog meer meisjes die ook in SD waren. We hebben de Universiteit gezien, en wat vooral grappig is is dat ze een eigen winkel met sweaters en verder alles wat je kunt verzinnen met de school/het sportteam erop. In Boulder zelf hebben we een hagelbui meegemaakt met de grootste hagelstenen die ik ooit heb gezien!

De volgende dag zijn Joost en ik naar Nederland gegaan. Uhuh naar Nederland. Dit is een mini plaatsje in de bergen van Colorado. Er is bijna niets, maar he als Nederlander moet je daar geweest zijn toch? Die dag terug naar Denver, we gingen met de bus en de bussen zijn hier anders dan in Nederland. Ze zijn heel rolstoelvriendelijk en mijn tas kon onderin de bus! We sliepen bij Erin, een ander meisje die ook in SD was. Ze gaf een feestje, en er waren nog meer oude SD'ers!

Erin heeft ons de dag erna een rondleiding door Denver gegeven. We hebben erg lekker appelcider gedronken en van alles gezien. O en ik heb mijn eerst PJ gegeten. Een sandwich met peanutbutter & jelly (pindakaas en jam). Ik vond het niet echt geweldig maar alle amerikanen eten dit normaal gesproken. Die avond gaven de meisjes uit Boulder een feestje dus wij zijn met zn allen daarheen gegaan. We bleven weer in Boulder slapen.

Hierna ging ik weer terug naar Denver met Erin, ik blijf een paar dagen bij haar. Joost vloog die dag naar Alabama dus het was de laatste keer dat we elkaar zouden zien in Amerika! We hebben afscheid genomen en het is raar om weer uit elkaar te gaan. We hebben zoveel meegemaakt en gedaan de laatste 2 maanden. TNX Joost! Dat vind ik ook wel een minder leuke kant van het reizen, je moet de hele tijd weer afscheid nemen van iedereen.

In Denver hebben we rustig aan gedaan, en we zijn savonds naar een Baseball game geweest met Joel, Jamie en Leah. Ook van de week in SD. Was leuk om een keer mee te maken, en al die uren honkbal tijdens gym zijn toch nog ergens goed voor geweest. Ik begreep het! Joehoe! Alleen kwam ik er pas na een lange tijd achter dat "wij" de witte waren, en niet groen. Haha.

Gisteren heb ik met Molly, Erin's roommate ontbeten en toen ben ik naar The Museum of Art geweest. Er waren echt mooie dingen te zien! Toen ik terugkwam was Erin's fiets per ongeluk vastgemaakt met een ander slot.. Hierna zijn we naar the Dutch store geweest. Helaas was hij gesloten.. Daarom maar op The Old Fashioned way pannekoekenmix gemaakt, en we hebben pannekoeken gebakken. Ze zijn erg goed bevallen:).

Net heb ik mijn creditcard weer ontvangen, dus nu kan ik gelukkig weer hostels en tickets boeken. Over een paar dagen ga ik naar Chicago. Dit was helemaal niet mijn plan maar er gaat een trein vanuit Denver naar Chicago, en ik heb nog niet met de trein gereisd hier. En de tweede reden is dat Chicago de enige grote stad in Amerika is waar ik nog niet ben geweest, dus ik moet er wel naartoe! Ben dan voor het eerst echt alleen, ben heel benieuwd hoe het bevalt.

Denver is een erg mooie stad, het is er schoon en volgens Erin ook erg veilig. Helaas is het wel koud.. Iets wat ik erg creatief vindt is dat er in de grote winkelstraat bij plekken waar veel jongeren graag rondhangen klassieke muziek wordt gespeeld. Dit is om ze een soort van weg te jagen! Volgens mij werkt het nog ook wat heb geen hangjongeren gezien.

Zal nu snel mijn foto's uploaden, die maken alles veel duidelijker!

Liefs Linda

1. Joost:
    27 april 2010
    Vond het supergezellig met je. TNX Linda!:)
    Veel plezier in Chicago en ik zal je wel op de hoogte houden wat je allemaal moet zien in NYC. Doe ze de groetjes in Denver.
  2. Mariella:
    Hee Linda,

wat schrijf je toch leuk! Ik kan bijna voor me zien wat je allemaal ziet en meemaakt. En je maakt nogal wat mee. Leuk dat je ook zoveel contact hebt met de "inboorlingen". Dan zie je een beetje hoe het echte leven in Amerika is. Veel plezier in Chicago en tot de volgende mail.
    groetjes, mariella
  3. dorien:
    hoi linda,
    leuk verhaal weer en wat een prachtige foto's van de grand canyon! die kleuren!
    wat maak je toch een hoop mee. Veel succes in je eentje maar dat zal vast niet lang duren.
    groetjes, dorien de joode
  4. Ada van den Boomgaard:
    27 april 2010
    Hye Linda, wat een geweldige verslagen, wat heb je veel gezien en meegemaakt!! Ik ben benieuwd of het te zien is als je terug bent. Succes en veel plezier verder.
    Groetjes Ada
  5. astrid:
    27 april 2010
    Nou nou Linda, het is bijna niet bij te houden wat jij allemaal meemaakt, en wij hoeven het alleen maar te lezen, kun je nagaan als je er, zoals jij dus, middenin zit. Geweldig hoor!!
    Geniet nog lekker verder meid!
    Veel liefs van de Meerman/Meerminnen
  6. maurits:
    heeey linda,
    jeeeej weer een blog, wooow wat maak jij allemaal mee, maar jij hbt mij wel boos gemaakt want ji zij ook hyves bij je WWW sat je in nederland was dus ik was helemaal blij maar toen zag ik later dat het in colorado was:(, maar wel een heel mooi verhaal en hele mooie foto`s.

doe voorzichtig in je eentje
    Xx en een hele dikke knuffel maurits
  7. Dirk van Barneveld:
    27 april 2010
    Nou, je zou bijna zelf het vliegtuig inspringen. Mooie foto's trouwens (het sardientjesblik :))! Wel stoer om alleen verder te reizen, maar je komt vast snel weer met locals in contact en dat is vaak de leukste en meest verrassende manier van reizen. Veel plezier verder, Dirk
  8. Margreet van Barneveld:
    27 april 2010
    Staat mijn husband hier al boven, maar ja, ik wil en kan niet achterblijven! Wat doe je toch leuke dingen. Ik zou zo willen ruilen :) Geniet van alles, heel veel plezier en we blijven je volgen!!!
  9. Corry:
    28 april 2010
    Hoi Linda, wat maak je geweldig veel mee en wat een verschillen en temperatuur en omgeving. Ik kan zien dat je hele op en top geniet van alles.Wat is de natuur geweldig mooi.
    Wat mij betreft mag de datum dat je naar huis komt snel komen maar voor jou zal dat heel anders zijn.zorg goed voor je zelf!! mama
  10. je zusje (:
    28 april 2010
    linda!

superleuk verhaal weer!
    wel een mooie actie van je dat je er pas na lang achter kwam dat je bij de groene hoorde ;)
    naja, wat maakt het ook uit.

veel plezier in chicago!

dikke knuffel
    xxxx
  11. mariska:
    30 april 2010
    hoi Linda,
    weet niet of je me nog kent, maar ik jou wel, hihi.
    ben je al bij Marion vd Vlist geweest, of moet dat nog gebeuren? Marion is een vriendin van mij vanaf de middelbare school. ik hoorde dat je daar gaat logeren, wat een toeval.
    leuk reis verslag, en een fantastische reis die jij/jullie maken, perfect!! veel plezier nog en doe voorzichtig
    groetjes van Mariska
  12. Danielle:
    30 april 2010
    Hey Linda,

ik heb net even een aantal blogs ingehaald, en ben echt verbaasd over wat je allemaal meemaakt. Echt super stoer dat je nu 'in je eentje' (natuurlijk wel met andere mensen, maar toch niemand die je echt goed kent) reist! Ik hoop dat alles verder goed verloopt en ik zie je wel weer een keertje bij Arjen als je terug komt uit Amerika :)

Groetjes,
    Daniëlle
  13. Truus:
    1 mei 2010
    Hoi Linda
    Weer met verbazing je verslag gelezen ! wat een avonturen beleef je elke keer !

Heel veel plezier ! Hollandse knuffel vanTruus
  14. Judith:
    8 mei 2010
    Hoi Linda

Wat een leuke tijd heb jij zeg!!! Erg leuk om in Holland te lezen.
    Nog heel veel plezier en we blijven lezen en foto's kijken.

Groetjes,
    Alexander, Judith en natuurlijk Duuk en Lois