Na regen komt, uhm sneeuw!

14 april 2010 - Beatty, Nevada, Verenigde Staten

I know, het is alweer te lang geleden dat ik een blog heb geplaats, maar deze is (denk ik) extra lang!

Het plan was om vorige week vanuit LA langs de kust omhoog te rijden naar SF. Helaas was de prijs voor een huurauto erg hoog, en we wisten ook niet goed waar we het beste een auto konden huren. Daarom zijn we met de greyhound naar SF gegaan, met het idee om de weg langs de kust in 1 a 2 dagen te rijden en dan weer in SF aan te komen. Na een busrit met erg mooi uitzicht zijn we in het beroemde Green Tortuise hostel aangekomen. Een erg leuk oud hostel, waar de echte gezellige reizigerssfeer hangt.

De volgende dag voelde ik me niet goed toen ik wakker werd, maar Joost en engelse hostelgenoten gingen de Golden Gate Bridge overfietsen en dat wilde ik niet missen dus ben meegegaan. Het was erg leuk om te doen, en ook wel raar om de brug die je kent van foto's en films in het echt te zien. Aan de andere kant ligt een klein toeristisch plaatsje waar we hamburgers hebben gegeten door Britney Spears wordden aanbevolen. Ze smaakten prima! De rest ging nog verder,op zoek naar bepaalde bomen, maar ik was moe en ben met de Ferry teruggegaan naar SF. Ben gaan slapen en in de avond ben ik weer vroeg naar bed gegaan.

De volgende dag uitgeslapen, en smiddags rondgelopen in chinatown. Het is best groot, en er zijn echt alleen maar chinese mensen en winkeltjes met van alles en nog wat. Die avond kreeg ik weer bijna
niets weg en ben ik vroeg gaan slapen.

De volgende morgen had ik na weer een lange nacht slaap het gevoel alsof ik helemaal niet had geslapen en voelde me echt niet goed. Had de dagen ervoor al enorme keelpijn en via google had ik al begrepen dat ik ontstoken amandelen had. Wat me alleen heel bang maakte is dat je dat ook kunt krijgen door de ziekte van Pfeiffer. En ik was echt al heel moe de laatste dagen, maar deze morgen storte ik echt in, en ik dacht serieus dat ik Pfeiffer had en dat ik me voorlopig zo moe zou
voelen. Toen Joost vroeg hoe het ging ben ik in huilen uitgebarsten en zijn we (ja ik weet het alweer..) naar het ziekenhuis gegaan.

Bij het hostel bevolen ze me het chinese ziekenhuis aan, en het was echt net alsof ik in china was beland.  Was de enige "westerling" in het hele ziekenhuis en ik vond dit eigenlijk wel leuk! Ik ben heel goed behandeld door een erg vriendelijke dokter Wo. Ik bleek een infectie aan mn amandelen te hebben en dat maakte me ook zo moe, Pfeiffer werd uitgesloten omdar mn keel er dan anders uit zou zien. Toen ik dat hoorde voelde ik me al een stuk beter! Met antibiotica, veel rust en water zou het binnen een week verholpen moeten zijn.

Heb voor 2 dagen een privekamer geboekt en alleen maar geslapen en oude films gekeken. De derde dag rust voelde ik me gelukkig al veel beter en had ik alweer zin van alles te gaan doen!

We zijn de volgende dag naar The Museum of Modern Art geweest. Dit was iets minder spannend dan verwacht. Hierna zijn we bij een Amerikaanse diner gaan eten, waar de bon weer eens veel te snel onder onze neus werd geschoven. Gelukkig werd ik hierna opgevrolijkt door een grote h&m met sale! Heb me de rest van de dag vermaakt met shoppen!!

Omdat ik wat in te halen had heb ik de volgende dag erg veel gedaan. In de morgen ben ik naar The Fishermans Warf geweest, een toeristische trekpleister met veel onzinwinkeltjes en zeeleeuwen! Daarna op naar een andere pier waar ik met Joost had afgesproken. We zijn vanuit hier met de ferry naar Alatraz, een gevangenis op een eiland, gegaan. We kregen een erg interresante Nederlandse! toer. Hierna hebben we een andere hostelbewoner bekeken die straatartiest is en mensen vermaakt
als oneman band. En hij verdient hier meer mee dan je zou verwachten. De dag was nog niet om dus we zijn met Josephine en Camilla, ook hostelgenootjes naar de Russian Hill geweest. Dit is een weg met alleen maar haarspeldbochten. Daarna hebben we geholpen met koken.

De volgende morgen ben ik vroeg naar The Heights vertrokken, een hippiebuurt in SF. Dit wilde ik erg graag zien, want als ik aan SF denk, denk ik aan hippies. Het was een erg mooie buurt, met geweldige
winkels. Hierna snel weer terug naar het hostel want Joost en Denny waren de huurauto aan het halen. Het bleek dat Joost weer wat voor mekaar had gekregen want er stond een enorme crysler voor de deur! We zijn met zn vieren ( Joos,t Denny, Jo en ik) naar Santa Cruz vertrokken. SF was echt een leuke stad, en vond het jammer om alweer weg te gaan.

We hebben de auto voor 2 weken gehuurd en begonnen onze roadtrip met een stuk langs de kust wat we eerst ook zo graag wilden doen. Santa Cruz is een klein plaatsje aan zee, met een klein oud pretparkje aan het strand. Die avond eindelijk weer uitgeweest en we hebben overnacht in een motel.

Als ontbijt kregen we een karige muffin en we zijn vertrokken naar Big Sur. Dit is een natuurpark langs de highway 1. We zijn wezen hiken en na een hevige wandeling waren we allemaal kapot. Toen zijn we weer teruggereden en zijn we gestopt in Monterey. De weg was geweldig, langs de kust met aan de andere kant bergen. Monterey is een mooi klein plaatsje waar je perfect van je pensioen kan genieten. Ook hier de The Fishermans Warf bezocht, die wat meer sfeer had. En heb hier een otter in de zee gezien. Hierna hebben we Denny gedropt in het hostel en zijn we weer naar Santa Cruz gegaan. Die nacht kwamen Josephine en Camilla naar ons toe om met ons verder te reizen. Jo is de volgende
morgen vroeg vertrokken.

We zijn met de auto naar Yosemite vertrokken, een nationaal park. Tijdens deze trip kreeg ik helaas te horen dat mijn oom is overleden. Geen leuk nieuws:( en ook erg raar om zo te horen..

Na een lange rit zijn we bij het hostel aangekomen maar het zat helaas vol. Er warens nog wel soort van tenten beschikbaar. Dit werd een erg koude nacht, maar het voelde wel heel avontuurlijk:). Mijn
antibioticaweek zat erop en dat hebben we gevierd met rose! In de WC's werd je verwelkomd met de tekst: If it is yellow let it mellow, if it is brown flush it down! Uhuh..

In Yosemite gewandeld en verschillende watervallen bezocht. Het is echt een heel mooi park! 'S middags
begon het keihard te regenen en toen we bij ons, verwarmde jeeh!, huisje aankwamen was iedereen doorweekt. We hebben hier de hele avond gebivakkeerd. Wat mij wel verraste is dat we echt vaak zijn
gewaarschuwd om ons eten uit de auto te halen en alles goed op te bergen. Anders breken de beren de auto open..

Toen we wakker werden lag alles vol met sneeuw en het was spannend of we het park uit zouden komen omdat wegen misschien dicht zouden zijn. Als we niet snel zouden vertrekken werd de kans ook steeds groter dat we in het park vast zoudfen komen te zitten. We zijn weggegaan, maar nu konden we helaas niet de Sequia trees bekijken, dit zijn enorme bomen. We gingen op weg naar Death Valley, maar er was ook een National Sequia park, dus we probeerden eerst daarheen te gaan. Hier kwamen we weer in de sneeuw terecht, en toen onze auto vast kwam te zitten zijn we maar snel teruggegaan.

We hebben de nacht doorgebracht in Bakersfield en we zijn vanmorgen vertrokken naar Death Valley, het was erg mooi om de droge vlaktes en gebergten te zien. Helaas had de enige slaapplek in het park die nog besschikbaar was een prijskaartje van $350,00 dus zijn we het park weer uitgegaan en zijn we nu in Beatty Nevada beland. Morgen gaan we Death valley eens goed bekijken, en dan door naar Vegas!!

Liefs Linda

Die Amerikanen..

- Een zin die Amerikanen te vaak gebruiken: I appreciate it!
- Where are you from? The Netherlands. Where is that? Europe. O really, I thought it was in Amerika!

- Are you from Sweden? No. O well you are blond and he has an moose on his shirt so I thought you must be from Sweden!

- Where are you from? The Netherlands. O, is that near Holland?

- Je bord word weggehaald als je klaar bent met eten, ook al is de rest nog niet klaar. Je krijgt de dessertkaart tijdens je hoofdgerecht, en de rekening als je nog bezig bent met eten. Als ze op dreef zijn wordt je ook gevraagd om gelijk te betalen omdat de serveerster naar huis moet, en nog graag wat tips wilt.

- Do all the people have that color of eyes and hear in The Netherlands?

1. dorien:
    hoi Linda,
    tjeempie, wat maak jij een hoop mee. en wat bof je met je reisgenoten! goed dat je weer opgeknapt bent. geniet er van en wij genieten van je verhalen. Een ding waar ik niet jaloers op ben: de sneeuw. die hebben we hier nu wel genoeg gehad om nog naar terug te verlangen!! groetjes! dorien de joode
  2. corinne:
    Hoi Linda,

Weer leuk om te lezen allemaal...je maakt wat mee, zeg! Leuke en minder leuke dingen, zoals ziek zijn en niet in je eigen vertrouwde bedje kunnen liggen. Gecondoleerd ook met het overlijden van je oom, het lijkt me inderdaad vreemd om dat zo te vernemen.
    Het klinkt gelukkig wel alsof je in Joost een goede betrouwbare reisgenoot hebt gevonden, echt fijn om te horen! En die quotes van Amerikanen, om je te bescheuren toch, hoe bekrompen. Het voordeel van jouw uitgebreide verslagen is toch wel dat je een aardig beeld krijgt van een aantal plaatsen in Amerika, zo van...daar zou ik ook nog wel eens heen willen. SF lijkt mij zeker de moeite waard. Nou meissie, bedankt voor je update en geniet er verder van.
    Liefs, Corinne
  3. Rens:
    Lieve lin!
    Yes weer een leuke lange blog van jou:D
    Je bent echt overal geweest geloof ik! Echt super leuk joh!
    Wel spannend met de sneeuw en beren! Zo is het 30 graden en zo sneeuwt het weer!
    Ik hoop snel weer even je stem te horen lin!
    Ben echt jaloers op al je verhalen;) Echt zo super leuk wat je allemaal meemaakt en ziet!!
    Een heeeele dikke kus en knuffel!
    Liefs!! XXXXXXXXXXXXXxxxxxxx
  4. astrid:
    14 april 2010
    Lieve Linda, wat leuk dat je nog steeds zo uitgebreid verslag doet! Als je zoveel meemaakt als jij, voor jezelf ws ook wel erg leuk om later terug te lezen. Wat een ervaringen allemaal. Het overlijden van je oom is wel heel verdrietig joh, dan zit je ineens héél ver weg hè?
    We zijn hier thuis al stiekem een beetje aan het aftellen, want er is er hier eentje die niet kan wáchten tot je weer terug bent;)
    Maarr..voorlopig ga jij gewoon nog verder met nieuwe indrukken opdoen en het héél erg leuk hebben, toch? Dag meid, nog lekker genieten verder! groetjes, de meermannen
  5. Lineesa:
    14 april 2010
    Lin wat geweldig zo een lange blog!!! Ik heb me weer vermaakt en jij vast nog veeeel meer :D echt beter dat je geen pfeiffer hebt en dat je je weer picobello voelt :)
    En de tijd gaat echt al snel, ik ben ook al aant aftellen hoor :) dan ben ik tegen die tijd ook als het goed is klaar met mn tentamens dus dan kunnen we alles weer inhalen! Heb je je ticket al omgeboekt? Want ik wil wel even de exacte datum weten natuurlijk, ik ga nu ook nog even je mail beantwoorden :)
    heeeeeeeeeeeel veeel kusjes en heeel veel liefs!! xxxxx
  6. Margreet van Barneveld:
    16 april 2010
    He Linda!

Leuke blog weer! Wat een verhaal: ziek worden en WEER (:)) naar het ziekenhuis, maar ook allerlei leuke dingen zien. Geweldige ervaringen die je altijd met je mee zult nemen. Blijf alles in je opnemen en hou het vast, voor je het weet zit je vast aan colleges, studieboeken enz.enz.
    We denken regelmatig aan je en wensen je nog super veel plezier bij alles!
    Gecondoleerd met het overlijden van je oom. Heel vreemd natuurlijk om dat zo te horen....Hopelijk kun je dat ook een plek geven nu je zo ver weg zit.

Hartelijke groeten van Dirk, Margreet & Maite
  7. maurits:
    16 april 2010
    heey lin,
    mmw leuk blog en je hebt weer veel beleefd in het verre amerika!,maar wij hier in nederland maken ook een heel avontuur mee(alleen is dit avontuur veel minder leuk), van daag is frits begraven en er waren heel veel mensen. het was heel erg mooi en ik en syl hebben nog met torino voor de stoet gereden maar het waws wel heel erg zaar!!:(
  8. je zusje (:
    17 april 2010
    lindaa

allemaal verhalen weer! al wist ik al wel een beetje, ik wist nog echt niet alles! je komt ook wel veel mensen tegen! maar das juist leuk denk ik (:
    ik ga zo nog eventjes je foto's kijken,
    veel succes en plezier in de death valley! ik hoop dat het daar niet té warm is :P

xxxxx
    syl
  9. debbie van laar:
    21 april 2010
    He Linda,

Bedankt voor je kaartje, zal inderdaad wel heel raar zijn, wil je leuke dingen doen, hoor je dat mijn vader is overleden..
    Hoop dat je reis verder helemaal leuk is, lees af en toe je blogs, en dat klinkt goed in ieder geval..
    Heel veel plezier nog!

X Debbie