From The O.C. to Grey's Anatomy

30 maart 2010 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Zo, ga even goed zitten want dit was me weer een weekje!

Hij begon met mijn tas die er niet was. Om 10 uur was er nog geen tas te zien, maar het hostel werd gebeld dat hij rond middernacht zou komen. Ik had niet eens een pyama/tandenborstel/etc. en wilde wel mn tas hebben voordat ik ging slapen dus besloot te wachten. Werd om 2 uur wakker(haha toch in slaap gevallen) en ging meteen naar beneden. Daar kwam het mannetje van het vliegveld net binnen! Dus had mijn tas gelukkig terug. Toen ik hem de volgende morgen onderzocht bleek er een brief van TSA in te zitten, ze hadden mijn tas gecontroleerd..

De volgende dag hebben we niet veel gedaan, rondgelopen in San Diego en boodschappen gedaan. Voelde me niet lekker dus vroeg gaan slapen. De volgende dag was ik nog steeds een beetje gammel, we zijn alleen naar het strand: Pacific Beach, geweest. Maar het was niet warm genoeg om te gaan zonnen.

De dag erna zijn we met onze duitse kamergenoten naar Tijuana(Mexico) geweest! De Amerikaanse regering heeft zijn bevolking gewaarschuwd om hier niet naartoe te gaan omdat het te gevaarlijk zou zijn. Maar we hadden al van meer mensen gehoord dat ze erheen waren geweest, en hallo Mexico daar moet ik ook geweest zijn! We zijn vroeg weggegaan en na een metroritje en een korte wandeling stonden we plotseling in Mexico. Mijn paspoort kon gezellig in mn tas blijven. Het werd een grappig dag met goedkope taco's, tequilla en margarita's. Je kon wel duidelijk zien dat het ooit helemaal "hot and happening" was, maar nu loopt er bijna geen toerist meer rond.

Iets wat van heel andere orde is, maar ook op de to-do lijsten over San Diego staat is de dierentuin. Deze hebben we de volgende dag bezocht. Hij is zeker de moeite waard. Alles ziet er mooi en verzorgd uit. En er zijn panda's!!Zo schattig! De dierentuin ligt in het Balboa park, een park vol met museums en andere bezienswaardigheden. Hier hebben we na ons dierentuinbezoek ook nog een tijdje rondgelopen. 's Avonds zijn we naar de Banana Bungalows, een hostel aan het strand, vertrokken. Een geweldig hostel! Diezelfde avond hebben we al meer mensen ontmoet dan de 4 dagen in het andere hostel. En heb geleerd hoe de "underage" Amerikanen zich vermaken op van Proxy-Connection: keep-alive Cache-Control: max-age=0 oxy-Connection: keep-alive Cache-Control: max-age=0 oxy-Connection: keep-alive Cache-Control: max-age=0 e feestjes die ze in huizen geven. Beerpong en Flipcup zijn een begrip in Amerika.

De volgende dag heb ik heerlijk op het strand gelegen, het was lekker weer:D 's Middags ben ik met anderen gaan surfen. Jeeh eindelijk! Ik kon er alleen niets meer van, haha! De golven zijn bij Pacific Beach erg hoog en sterk en na een tijdje klungelen had ik er alweer genoeg van. Maar ben ik in ieder geval ook weer genezen van mijn surfdrang;) Met mijn gezondheid ging het nog steeds niet geweldig, en deze dag was ik mijn stem kwijt. Echt helemaal kwijt! Dus dat was gezellig joh, 's avonds begon ik maar met opschrijven wat ik wilde zeggen. Maar daar was ook niet veel aan dus lag braaf op tijd in bed.

Donderdag was de dag waar ik lang naar uit had gekeken. Mijn pasje was aangekomen! Dus ik smorgensvroeg naar SD downtown (naar mn oude hostel) en zonder stem toch mijn pasje meegekregen. Terug in PB wilde ik samen met Erin, een meisje dat ik daar had ontmoet, gaan fietsen. Patrick, een jongen die bij Banana werkte ging ook mee, en zou ons naar Ocean Beach "gidsen". Was onwijs leuk, totdat we werden aangereden.. Van het ongeluk zelf weet ik niets meer maar een oude dronken man reed op mij en daarna Patrick in. Ik ben gevallen en mn hoofd kwam hard op de weg terrecht. Ik zat daar en het enige wat ik zei was " Oh my head hurts!" haha. Ze hebben me naar de zijkant gebracht en daar zei ik dat ik raar zag, dus de ambulance werd gebeld. Toen ik aan mn hoofd voelde had ik echt een enooooorme bult! Dit weet ik nog wel. Volgens de verhalen kwam er niet alleen een ambulance maar ook een brandweer en motoragenten. (Don't know why) Kreeg zo'n leuke kraag om en werd op de brandcard getaped. In het ziekenhuis werd ik onderzocht, kreeg ik een prik, pillen en heb ik erg veel geslapen. Een politieagent kwam me nog vertellen dat de man is opgepakt. Hij was namelijk doorgereden! Moest de middag blijven omdat ik flauw kon vallen of kon gaan overgeven. Dit is gelukkig niet gebeurd, en met de stempel Minor Head Injury kon ik samen met Joost weer naar huis. Joost was met de bus naar Mexico gegaan, maar is toen ik hem belde gelijk terug gekomen!(hij was wel 3 uur van mij weg)

In het hostel wist iedereen ervan wat wel weer grappig was. Heb die nacht weer veel geslapen. Nu alweer een paar dagen later heb ik er nog wel last van..Vooral mijn nek doet pijn, en als ik geen medicijnen neem voel ik me niet zo goed.

Volgende dag ben ik weer op het strand beland, en Erin die die dag ervoor weg was gegaan stond opeens naast me! Toen heb ik alles in detail gehoord. Ben die avond met haar nicht met de auto naar Ocean Beach gegaan, de sunset bekeken en zeehondje gezien.:)

De dag erna uitgecheckt, nog even wezen zonnen en 's avonds met de Greyhound naar LA vertrokken. We verblijven weer in een Bananabungalows, alleen deze is veel minder gezellig. Eergisteren zijn we naar de walk of fame geweest, en hebben we onszelf verwend door uit eten te gaan. We hadden uitzicht op het Hollywood teken!

Gisteren zijn we met een tour mee geweest, weer de walk of fame bezocht, naar Beverly Hills geweest waar we de huizen (nou ja poorten van de huizen) van celebrity's hebben gezien. Waaronder het huis van Dr. Phil, het oude The Ozbornes huis, het huis waar Micheal Jackson tot zijn dood woonde en het huis van The Fresh Prince of Bel Air, o en de achteringang van The Playboy Mansion. Hierna op naar Venice Beach, inclusief skatepark en Muscle Beach. Een openlucht gym. Overal op Venice Beach heb je de zogenaamde Marihuana Docters, je kunt hier vertellen dat je ergens last van hebt. En dan mag je legaal "smoken".

De tour eindigde op Rodeo Drive, waar we natuurlijk flink hebben ingeslagen.(NOT) We zijn wel het beroemde hotel (ben de naam vergeten) in geweest, even naar de restrooms! En dat was echt heel mooi. Die dag ervoor zag ik ergens staan dat de Black Eyed Peas gisteren zouden optreden. Dus wij zijn zonder kaartje naar het stadion gegaan. En er waren nog kaartjes! We betaalden $49 voor een slechte plek, maar we waren er! En het was geweldig!! Ze maakten er echt een show van, en speelde ook oude nummers die ik nog luisterde op mn discman:)

En toen was het alweer vandaag! Ga zo uitchecken, en dan moeten we nog gaan verzinnen waar we naartoe gaan. Het idee is om een auto te huren en met tussenstops naar San Fransisco te rijden.

Helaas zijn de strand temperaturen vanaf nu verleden tijd voor mij, maar ach als ik terugkom heb ik weer een zomer!

Liefs Linda

1. Rens:
    30 maart 2010
    Lin! Ik ben zo blij met je blog!
    Echt super leuke dingen joh! Echt zooo leuk van the black eyed peace:D En van Hollywood!!!! En al die huizen! Ben echt jaloers joh! Zo vreemd dat jij dat nu allemaal ziet! Wel echt super gaaf(H)

Ben wel een beetje bezorgt hoor..zeker sinds dat ongeluk. Echt balen dat je je zonder medicijnen niet echt lekker voelt. Hoop echt dat het snel beter gaat!

We mailen snel!
    Een hele dikke kus en knuffel van een vriendinnetje die jou best wel heel erg mist:(
    XXXX
  2. Lineesa:
    30 maart 2010
    Linnnn wat klinkt het onwijs gaaf!!! Echt raar om een keer een blog te lezen zonder het gehhord te hebven in de mail (wat dus echt niet kan en hierbij eis ik gelijk meer mails!!) maar aangezien jij behoorlijk last hebt van alles en nog wat door het ongeluk, heb je flink wat marihuana kunnen inslaan, dat scheelt haha:D! Nee ff seriues ben echt blij dat er niets ernstigs is :o dan zit je toch mooi aan de andere kantvan de wereld als dat zo zou zijn! Maar geniet er maar van, het enige dat ik nu meemaak zijn tentamens, hoe leuk is dat in tegestelling tot jouw avonturen???;)! Heeeeel veel kusjes op je hoofd!!!! Mis je!! Xxxxxx
  3. Corry:
    31 maart 2010
    Hoi lieve linda, je maakt wat mee als je op wereld reis bent. ik hoop wel dat je klachten snel overgaan.Je heb weer veel gezien wat een leeftijd genootje van je vast niet mee zal maken. ik vin dat je het heel goed doet en ook je verhalen zijn ontzetend leuk om te lezen. Ook gaaf dat je kunt zeggen dat je in Mexico bent geweest. Ik weet dat je ervan geniet en dat je er veel van leert voor de rest van je leven. Zijn de amerikanen nog steeds aardig?Is het leuk om steeds met andere jongelui op te trekken? je spreekt je talen zeker al veel beter?dag meisje van me, dikke knuffel,xxx mama
  4. maurits:
    heeey linda,
    gaat het al weer wat beter met je hoofd.
    koewlll mexico , en de black eid peace(zoiest), wat een leuke verhalen allemaal, jammer he dat je niet meer aan het strand kan liggen. bruiner worden kon tog bijna niet.
    Xxx maurits
  5. Arjen:
    Hoi Linda,

Zo, inderdaad veel te vertellen! Je bent echt op veel leuke, mooie en interessante plaatsen geweest!
    Ik hoop dat het over gaat met je hoofd en je je snel weer helemaal de oude zult voelen.
    Blij dat je je pasje nu weer hebt :-)

Groetjes,
    Arjen
  6. astrid:
    1 april 2010
    Lieve Linda, wat een ervaringen weer meid! Je bent ook wel een dappere hoor, de nare ervaringen brengen je niet van je stuk, lijkt het wel. We hopen dat je klachten van de valpartij snel verdwijnen, pas goed op jezelf! Nog heel veel plezier en we vinden het nog steeds superleuk om via je stukjes met foto's op afstand mee te mogen genieten. Liefs uit Leidschendam, de Meermannetjes
  7. Arjen Bardelmeijer:
    2 april 2010
    Hoi Linda,

Echt heel leuk om via de weblogs al je reisverslagen te kunnen lezen! Het is de eerste keer dat ik een bericht achterlaat, maar ik heb al je blogs gelezen!!! Verder hoor ik zo nu en dan ook nog het nodige van Sylvia en Maurits!

Nog heel veel plezier de komende weken!

Groeten,

Arjen
  8. Margreet van Barneveld:
    5 april 2010
    Hi Lenda Cenlaar :)

Wat een gave dingen doe je allemaal! Hoe is het met je hoofd? Inmiddels hopelijk iets minder last? Hopelijk geniet je nog steeds met volle teugen want voor je het weet ben je weer hier....
    Je schrijft leuke verhalen hoor! We moeten er wel om lachen...

groeten van Dirk, Margreet & Maite