Alweer aan de andere kant van Amerika

19 maart 2010 - San Diego, California, Verenigde Staten

Ik zit op dit moment in het vliegtuig naar San Diego , dus heb alle tijd om weer een blog te schrijven. Heb alweer van alles gedaan sinds vorige week woensdag!

We zijn woensdag zelf weer teruggegaan naar het Jazzhostel, een hostel in Miami Beach waar Feer en ik ook eerst verbleven. De volgende dag zijn we met de Greyhound naar Kissimmee vertrokken. Een plaatsje naast Orlando. Tijdens de busreis was er echt onwijs slecht weer! In heel Florida was die dag veel regen gevallen, dus voor ons een uitstekende dag om 5 uur in de bus te zitten. We verbleven de eerste nacht in een hotel, het enige hostel zat vol. De volgende dag was het helaas weer regenachtig dus we zijn op zoek gegaan naar een shoppingmall:D. Na weer een enorm stuk in de bus hadden we hem eindelijkgevonden! Het spannendste aan onze dag was M&M world. Whoehoe!

De dag erna wilden we naar een van de pretparken. En na alles uitvoerig hebben bekeken hebben we gekozen voor Universal Studios! We moesten de volgende dag wel eerst Greyhoundtickets halen. En alles ligt nogal uit elkaar dus we waren pas om 1 uur in het park. Het was wel erg leuk, alleen niet byzonderder dan parken in Nederland. Maar ik kan nu wel zeggen dat ik in Jurassic Park ben geweest en Spiderman heb gezien;) Kissimmee zelf is niet ook byzonder, wij zaten aan een enorme straat met motels en heel heel veel fastfoodketens. Lekker Amerikaans dus. Je verblijft er eigenlijk alleen om naar een van de parken te gaan.

Ja en toen was het dan zover, we hadden een 20 uur durende busreis voor de boeg! Want mn oorspronkeljke plan was veranderd, we hadden wel genoeg van Florida en New Orleans had veel pagina's in m'n Lonely Planet. En dat betekend alleen maar goeds! De busreis was wel te doen, het vervelendste was dan we midden in de nacht 2 uur moesten wachten op een station. Maar verder heb ik wel veel kunnen slapen. O en je merkt het meteen dat je in een andere staat komt, pff er zaten echte Amerikaanse boeren in de bus. We reden toen ook door Alabama. Het is wel de moeite waard om met de bus te gaan, je ziet echt veel meer dan als je vliegt.

Rond 6 uur 's morgens kwamen we in New Orleans aan, en we gingen lopend op zoek naar internet en iets waar we konden ontbijten. Nou eten kan je overal maar het internet was wat minder snel te vinden. Dit hadden we nodig want we hadden nog geen slaapplek voor die nacht. Op internet was het leukste hostel vol, maar zoals we eerder hadden gemerkt klopt dit niet altijd. En na wat zoeken en vragen hebben we het hostel gevonden. En ze hadden gelukkig plek! Die dag hebben we nog een beetje in dr stad rondgelopen en verder niet veel gedaan. Heb die nacht meer dan 12 uur geslapen!

De volgende dag zijn we naar The French Quarter geweest, het meest toeristische maar erg leuke en mooie deel van New Orleans. We hebben alle toeristenwinkels (dit zijn er veeeeel) bekeken, beignets gegeten bij cafe Du Monde( Een must-do) en we hebben het Voodoo museum bezocht. New Orleans staat om veel bekend: Jazz, Voodoo, Tabasco, je mag alcohol drinken op straat en Mardi Gras. Dit laatste is het feest met carnaval, en de stad hangt nog vol met kettingen in de kleuren paars geel en groen. Dit zijn de kleuren van New Orleans. Verder is het een stad die erg verschilt van de rest van Amerika, en ik vind dat er een erg leuke sfeer hangt. Overal is live muziek, en er is heel veel kunst te zien en te koop. 's Avonds hebben we met anderen van ons hostel barretjes en een cafe (inclusief live muziek)bezocht.

We verplaatsen ons hier te voet, met de streetcar of met de taxi. De streetcar is een klein oud gammel trammetje waarmee je voor $1,25 van ons hostel naar The French Quarter gaat.
De dag erna was het St. Patricksday! I.p.v. Oranje met koninginnedag is de dresscode nu groen! Overdag was er niet veel spannends te doen maar 's avonds (nou ja 6 uur) barstte het los. We hebben ons die avond goed vermaakt.

De volgende dag ben ik naar het kusntmuseum geweest. De weg ernaartoe was al erg mooi, met oude franse huizen en parkjes. In het museum was van alles te zien en ben blij dat ik ernaartoe ben geweest. Die avond hebben we ouderwets spelletjes gedaan. Vanmorgen vroeg opgestaan en de hele dag bezig geweest om naar San Diego te komen. Alles is goedgegaan totdat mijn tas niet op de loopband verscheen. Hij bleek in een latere vlucht te zitten.. Het is hier nu 9 uur. (Ik maak mn verhaal nu af) en hij wordt als het goed is zometeen afgeleverd. Let's hope so!

De laatste 2 weken ben ik al 3 keer voor een celebrity aangezien, haha! De eerst was Rachel McAdams, de tweede een skister uit Oostenrijk en de derde de vrouw van Tiger Woods! O en iets wat ook heel leuk is is dat het backpackerswereldje, of hoe je ons ook wilt noemen, heel klein is. Heb al meerdere keren meegemaakt dat je iemand van een ander hostel tegenkomt,of dat je naar een hostel gaat waar de ander net vandaan komt. Zowiezo bevalt het met wel dat je best makkelijk nieuwe mensen ontmoet!

Nou ik geloof dat jullie wel weer een beetje op de hoogte zijn, zal zo nog wat foto's plaatsen om te laten zien hoe het hier is.

Liefs Linda

P.S. Er is nu nog meer tijdverschil! geloof 8 uur..

1. maurits:
    heey linda,
    wooow leuk om allemaal te lezen, is joost een btj aardig?
    koewll dat tiger woods mijn zwager is ;) of dat mijn zus een skister is (okal heb je nog noit op skis gestaan) :p

Xx maurits
  2. Rens:
    20 maart 2010
    Woow lin! Weer een leuk verhaal om te lezen! Je maakt echt zoooveel mee! Ik vind t nog steeds zo raar als je zo schrijft, dat je even door Alabama gereden bent enzo....kan het me echt niet voorstellen dat mijn vriendinnetje nou daar ergens rondzwerft;) Wel echt weer super gave dingen lin!!

Hahaha een celebrity:D You're famous girl!
    Hoop je snel weer te spreken!!
    Veel liefs voor jou:)

XXX
  3. corinne:
    hee Linda,

Bedankt weer voor een nieuwe update. New Orleans lijkt me, zoals jij het beschrijft, echt een leuke plaats om naar toe te gaan! Hopenlijk is San Diego ook zo gaaf. Grappig dat je voor een bekend persoon wordt aangezien en wordt aangesproken dan ook! Dat is vast Amerikaans...:-) Ook fijn dat je makkelijk nieuwe mensen leer kennen door het backpacken...volgens mij was dat ook wel een van de dingen die je wilde ervaren, toch? Hoe is het met de bruine kleur na al die regen... zit het er nog een beetje? ;-) Liefs uit Nederland!
  4. je zusje (:
    lin!

echt vet dat je op zoveel plekken komt en zoveel meemaakt!
    haha, wel grappig dat je voor allerlei 'bekendheden wordt gezien, misschien ontmoet je er ook nog wel een:D

ik hoop dat je je bagage snel krijgt!

dikke knuffel!
    xxxx
  5. astrid:
    20 maart 2010
    Hé Linda, wat heerlijk weer zo'n positief verhaal! Volgende keer gewoon net doen of je idd die beroemdheid bent joh, willen ze vast met je op de foto!!
    Je reismaat ook een beetje oké? Als ie zelfs mee gaat shoppen.... Veel plezier verder meid! groetjes van Bert en Astrid en de meiden
  6. lineesa:
    20 maart 2010
    Jeej en mail en een blog, mijn dag kan niet meer stuk:D
    Ik word alleen steeds wel meer jaloers haha! Geniet er maar van :) Ik ga je zo terug mailen!xxx
    Hoe is het met je tas afgelopen? ennn nieuwe fotos pleaseee
  7. dorien:
    21 maart 2010
    he mevrouw Woods,
    supergaaf verhaal!! wat een ander wereldje en echt leuk om te lezen!!
  8. Donald Martina:
    22 maart 2010
    HEI, LINDA EINDELIJK IETS VAN JULLIE OP REISBLOGS GELEZEN. ER IS EEN PROBLEEM NU, IK PROBEERDE WAT TE SUREN OP HET ADRES DAT JULLIE ME GEGEVEN HAD, EN DOORDAT HET NIET LUKTE HEB IK OP LINDAVANLAAR@HOTMAIL,[email protected] GESTUURD.

LIEFS,

DONALD

P.S. SORRY HOOR ALS IEMAND ANDERS DEZE BERICHTEN ZAL ONTVANGEN.
  9. Corry:
    24 maart 2010
    Hoi linda, ik heb nog niet gehoord dat je je tas inmiddels hebt.Hoe is dat afgelopen en hoe heb je het zonder je spullen gered?
    Je beleeft elke dag weer spannende dingen.Ik wist wel dat je een bekendheid was!! en anders wordt je dat nog wel eens.
    Voor ons ben je het namelijk wel!
    Heb je foto's van de mooie straatjes naar het museum gemaakt?
    dag meisje zorg goed voor je zelf. mama