Krokodillen en Weirdo's

10 maart 2010 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Jemig, ik heb zoveel te vertellen sinds mijn vorige blog! Je maakt in een weekje Miami wel veel meer mee dan een weekje Curacao;)

Maar laat ik bij het begin beginnen. Maandag zijn we door Donald naar het vliegveld gebracht, en moest ik na een leuke week helaas weer afscheid nemen van mn moeder broertje en zusje. Feer en ik waren alleen een beetje laat bij de gate, en we zaten ook nog een heel stuk van elkaar af! Gelukkig had ik wel gezellige buren, een ouder echtpaar dat leeft op een zeilboot. Ze hadden hele verhalen te vertellen over hun zoon die ook op reis is geweest.

Ikzelf was erg bang voor de douane op Miami, omdat ik veel gehoord heb dat deze erg streng is. Maar dit bleek heel erg mee te vallen. (Bij ons in ieder geval) Geen chagerijnen en moelijke ondervragingen. Hij vroeg zich alleen af of ik ging "partyen like a rockstar"! En we kregen een groen teken op ons kaartje, dus we hadden geen vervelende tassencontrole. Tja en toen met metro's en bussen naar het hostel. Dit was is Florida city, nog wel een stukje vanaf het vliegveld. Op het vliegveld hadden we van een man al een waarschuwing gehad dathet erg gevaarlijk was in de buurt waar we naartoe gingen. Maar ik dacht dat het onzin was. Later in de bus, die al vol zat met wat minder fijne type's zat ik te praten met de man naast me. Toen hij hoorde waar ik eruit moest schrok hij. En vertelde ook dat het daar echt onwijs gevaarlijk is 's avonds. Zeker als twee blanke meisjes met grote tassen daar gaan lopen. Er ging nog iemand zich ermee bemoeien en die had dezelfde mening. De man bood later aan dat we bij hem op de bank konden slapen. En dit hebben we dan ook maar gedaan.

De volgende dag bleek dat de bushalte 10 stappen verwijderd was van ons hotel, en ik denk dat we dat wel hadden overleefd;) Maar dat wisten we natuurlijk niet van tevoren.  Het hoogtepunt van de dagen erna was vooral het dagje naar The Everglades. 'S morgens vroeg gingen we met Graham, onze gids, op pad. Het begon met rustig wandelen waarbij je al wat krokodillen kon spotten. Later op de dag hebben we nog gekanood en hebben we door een moeras gelopen. En ja, bij beide zater en krokodillen in het water!! Ik ben nog nooit bang geweest op om een krokodil te staan, maar nu weet ik ook hoe dat voelt. Het is wel echt de moeite waard geweest.

Iets heel anders wat we ook hebben gedaan is de malls bezoeken. Ze zijn hier echt zo groot! Je kan er je echt de hele dag vermaken. Wat we dan ook maar hebben gedaan:)

Donderdag hebben we het hippiehostel achter ons gelaten en zijn we naar Miami vertrokken. En iets wat heel leuk is is dat alle Amerikanen heel behulpzaam zijn. Elke keer als ik in de metro/bus aan iemand vraag hoe ik ergens moet komen gaan ze helemaal met je mee om je het te laten zien. Maar ze zijn ook heel vriendelijk, wat juist heel nep lijkt. Donderdag zijn we ook uitgeweest, en we zijn gelukkig binnengekomen.(Ook al zijn we geen 21)

De rest van de week hebben we gewinkeld, een half dagje op het strand gelegen, naar Miami zelf geweest, nog meer uitgeweest, en we hebben fietsen gehuurd. Het is hier helaas helemaal niet zo warm dus onze plannen om hier nog even wat extra bij te bruinen zijn niet doorgegaan. We verbleven trouwens niet in Miami zelf, maar op Miami Beach. We wilden nar 3 dagen wel naar Miami zlef vertrekken, maar we kregen van verschillende kanten te horen dat het daar helemaal neit zo leuk is voor toeristen. Dus zijn we maar hier gebleven! Helaas is het Spring Break (al heeft dit natuurlijk ook voordelen!) maar daardoor zijn de prijzen overal veel hoger. De laatste nachten sliepen we daarom in een een of ander vaag hostel. Er zijn alleen maar vage gasten, er is geen ontbijt, wcpapier of handoekken. Maar het bed ligt lekker en we lagen maar met 3 personen op een kamer.

Vanacht kwamen we thuis, best moe van de hele dag, lag er opeens iemand in Feer dr bed!! Dus Feer kon fijn een ander bed op gaan maken. Feer was nog wel naar de receptie geweest maar het antwoord wat ze daar kreeg was: " Nou dan maak je dr toch wakker".Vanmorgen zijn we allebei vroeg vertrokken en toen lag ze nog flink te snurken.

O ja, er zijn hier erg veel zwervers en rare mensen. En dan echt rare mensen! We maken hier veel gebruik van het openbaar vervoer en in elke bus waar we in gaan zitten zit wel weer iemand hardop verhalen te vertellen, moordaanslagen op Obama in Australie te schrijven, of je aan een stuk door aan te staren. En je kunt 's avonds echt niet over straat zonder bedelaars aan je voeten. Maar wat we laatst hadden meegemaakt was wel heel triest. Wij kwamen terug vanuit Miami Downtown en we waren op de bus aan het wachten. En er stond een jongen, gewoon normaal en verzorgd zeg maar. En hij vertelde dat hij was beroofd en dat hij hier al heel lang stond, of we hem 5 dollar wilden geven. Dus ik was eerst achterdochtig en wilde weten of hij geen telefoon had en wat er in zn tas zat enzo. Maarja het klonk wel echt geloofwaardig, dus wij hebben allebei wat gegeven. Want als je zelf zoeits meemaakt wil je ook graag dat mensen je helpen.

Maar toen die wegliep zag je het eigenlijk al, hij had gelogen. En hij liep gewoon verderop naar zn vriendjes toe die onder de brug zaten. Helaas was het al donker en was het niet echt verstandig om op zo'n groepje af te stappen. Anders had ik mooi mijn geld teruggeeist. Ach ja, hebben we weer wat geleerd.

Op dit moment zit ik trouwens in de wasserette. Vanmorgen is Feer vertrokken, wat natuurlijk niet leuk was.. En straks zie ik Joost. Ik geloof dat ik nog niets over hem heb verteld, maar we gaan in Florida en Californie samen reizen. Deze week heb ik hem al gezien, en vanaf vandaag zal ik met hem verder gaan.

Helaas heb ik nog steeds geen pasjes oid. Wat nu wel erg vervelend wordt, omdat ik elke keer geld moet lenen. Maar het is niet anders. O ik heb nog zoveel meer te vertellen, maar mn tijd zit er alweer op. Ik ga lekker mijn schone en droge was in mn tas stoppen!

Liefs Linda

O en helaas weer geen foto's. Ik kan mn snoertje niet vinden..:(

1. je zusje (:
    leukleukleuk (:
    we skypen wel weer!

xxx
  2. Rens:
    10 maart 2010
    Oeh lin! Weer leuk en spannend om te lezen!! Ik heb je overladen met mails omdat ik zo benieuwd was wat jullie daar allemaal hadden uitgespookt maar nu lees ik het gelukkig:D
    Ben blij om wat van je te horen:) Wat een belevenissen weer:)
    Was zeker wel vreemd om feer uit te zwaaien? Was het erg moeilijk? Ik hoop je zo nog even op msn te spreken! I miss you dinnetje!!
    Hele dikke kus!!!
  3. lineesa:
    10 maart 2010
    van msn zonder doei te zeggen, kan natuurlijk niet he;)! maar geniet van je schone was hihi en mail me snel terug:)
    ik mis je & wil heeeel snel skypen! xxx
  4. maurits:
    heey lin,
    ik had het meest al gehoord via skype maar alsnoog leuk om het te lezen :D

een joongetje dat zijn grotezus mist.:'(
  5. astrid:
    10 maart 2010
    Lieve Linda, fijn weer van alles te lezen, we waren reuze benieuwd. Nu dan verder zonder Fera, jammer, zal best even slikken geweest zijn, het afscheid.
    Pas goed op jezelf meid, je schrijft zelf al dat er veel "bijzondere" mensen rondlopen. Het is goed om uit te gaan van het goede in de mens, maar blijf ook op je hoede! (sorry meid, kon het niet laten).
    Nog heel veel plezier, ook straks met je nieuwe reispartner!
    Liefs uit Leidschendam
  6. Danielle:
    12 maart 2010
    Wieeeehhieee! Ik was lekker al eerder op de hoogte van je rare gebeuren in miami met die man die zei dat dat eng was.. Is het toch wel eens handig dat mijn moeder jou moeder tegenkomt;) gwoon bij onze normale digros. Alles klinkt hier echt heel simpel en triest vergeleken met jullie ingewikkelde leven:P
    Heb van Feer al gehoord dat ze alweer tussenuren met sas heeft doorgemaakt op school:P
    Straks mijn laatste tentamen, dus vandaar dat ik niet echt veel kan praten op msn of hyves met je.. maar volgende week zal het weer beter worden!
    Heel veel liefs, xxxx
  7. Corry:
    12 maart 2010
    Hoi Lieve Linda, blijf heel goed op je tellen passen en vertrouw mensen tot op zekere hoogte.Ik hoop dat het goed gaat klikken met jou en Joost. ik hoop dat jullie een goede tijd hebben en veel zien wat aan jullie verwacht hadden.
    Je nieuwe centjes zijn onderweg via de afgesproken weg.
    Ben je ook weer enge beestjes tegen gekoemen bv in jullie slaap ruimtes of douches??dag meisje zorg goed voor jezelf zodat wij ook gerust kunnen zijn. dikke knuffel
  8. corinne:
    Hee Linda,

Leuk om weer een verhaaltje te lezen! Maar sjonge jonge, het is maar goed dat alles dan altijd al weer achter de rug is, dan kun je er in ieder geval weer met een gerust hart om lachen! Je ziet maar weer dat er echt weirdo's rondlopen, ook in Amerika.
    Gek idee dat jij nu ergens anders bent dan Fera, maar volgens mij hebben jullie het allebei nog steeds naar jullie zin, al zal het raar zijn geweest om elkaar na zo'n tijd weer gedag te zeggen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met Joost en dat jullie verder nog heel veel leuke dingen gaan meemaken. Hoop ook dat je snel je pasjes weer hebt, is toch makkelijker natuurlijk. Take care! X
  9. Alexander:
    13 maart 2010
    Hoi Linda,

Leuk om al je avonturen te lezen. Ik ben blij dat de mensen om je heen - zelfs vreemden - een beetje op jullie letten. Heel veel plezier tijdens je verdere reis. We houden je in de gaten ;-)

Groetjes van ons allen.
  10. je zusje (:
    16 maart 2010
    linnie:D
    superonwijsveeltegekke foto's!

ik begin steeds jaloerser te worden!
    xx