Vandaag: Miami!

1 maart 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Pff de laatste uren in Curacao zijn begonnen. Alles is ingepakt, alleen moeten we nog schoonmaken en de laatste dingetjes doen. Maar eerst ga ik jullie blijmaken met mij avonturen hier:)

Vorige week zaterdag was mn laatste werkdag bij Pergola. Nou en dit was me een dag! Er was erg weinig personeel en ook bijna geen eten. Ik was de enige in de bedienig dus kon ik het fijn aan iedereen uitleggen dat er bijna geen eten was. Maar het is allemaal goed, alleen een beetje gestressd, verlopen! Aan het einde vroeg de baas of ik de volgende dag misschien ook kon komen, dan zou ik dubbel betaald krijgen! Ik heb maar gezegd dat ik erover na zou denken. (Niet gedaan omdat ik de volgende dag druk alles aan het regelen was. Zie volgende alinea)

Die avond zijn we naar Mambo geweest, en daar is mn portemonnee en mn ipod gejat.. Dus half 3 snachts zat ik gezellig op het politiebureau.. Het vervelende is vooral dat mn pasjes allemaal weg zijn. Waaronder mn pinpas en mn creditcard. Die nacht heb ik alles nog geblokkeerd. Maar ik kan hier nu geen geld meer opnemen. Gelukkig is mijn moeder deze week hier, en heeft ze me wat geld geleend:D Verder mis ik mn ipod heel erg, en dat terwijl ik hem maar 2 maanden had!

Maandag kwamen mn moeder broertje en zusje aan! We waren net op het vliegveld, en ik was ze aan het zoeken. Stond mn broertje opeens voor mn neus! Het was wel vreemd dat ze nu hier zijn, maar onwijs leuk natuurlijk! En ze zijn zo wit haha.

DInsdag hebben we ze gelijk kennis laten maken met Mambo. En dit hebben ze geweten want ze zijn alemaal aardig verbrand. We bleven daar eten en we gingen savonds naar de film. Mn broertje was nog even naar de wc naast een strandtent. Maar die ging dicht, en ze hebben de wc afgesloten toen mijn broertje erin zat! Dus ik die man achteraan gerend. Maar hij moest er maar uitklimmen. Wat gelukkig wel gelukt is.

Woensdag hebben we ze Punda laten zien, inclusief Batidos en een bezoekje aan Plasa Bieu (sapjes en lokale eetgelegenheid)In de middag zijn we naar Caracasbaai geweest.

Donderdag was de planning dat we met dolfijnen zouden gaan zwemmen. Maar helaas was de mannetjes dolfijn verliefd en nu wilden de andere dolfijnen niet met hem zwemmen?! Daardoor kon het niet doorgaan..Daarom maar weer gebakken op Mambo.

Vrijdag hebben we een snorkeltour gedaan. Howard was onze gids en hij was erg grappig. (Dit vond hij zelf ook want hij lag helemaal dubbel om zichzelf) We hebben echt mooie vissen en andere beesten gezien. En mijn moeder, die de dag ervoor al begon te gillen als ze met een duikbril onderwater keek, durfde na wat instucties ook te snorkelen! Wat ons allemaal een beetje verbaaste. De hoogtepunten voor mij waren een zeeslag, octopussen en zwemmen in een school vissen. We waren samen met 2 amerikanen. En echt alle Amerikanen hier zijn zoo stereotiep! Dus ben heel benieuwd of dat in Amerika zelf ook zo erg is. In de middag hebben we van Gerrie (bij hem logeren mn broertje zusje en moeder) een rondleiding gehad. En we hebben weer van alles gezien!

Zaterdag begon vroeg. Namelijk om 05.00 uur. We gingen deze dag de Christoffelberg beklimmen! DIt was erg leuk, maar wel zwaar. We moesten eerst nog een stuk lopen naar het pad van de berg zelf toe. Nou na dit stuk waren we allemaal bezweet en verhit. Op de weg naar boven hebben we mama achter moeten laten. Het was best zwaar en ze werd misselijk, wij liepen ook een pasje harder dan haar. Toen we eindelijk boven op de top waren was het uitzicht echt heel mooi. En het was veel koeler dan beneden. Eenmaal weer beneden zijn we met de bus naar Hooks hut geweest. Een leuk strandje die je wel gezien moet hebben. In de avond hebben we bij KFC gegeten, wat ook wel een beetje bij Curacao hoort.

Zondag was het dan zover, we gingen met dolfijenen zwemmen! Eerst hebben we in het Sea-aquarium zelf rondgelopen. En als je Dolfinarium gewend bent is het een beetje een tegenvaller. Maar het is alsnog leuk om allemaal te zien. Om 2 uur moesten we verzamelen. En na een spannend filmpje trokken we onze flippers aan en sprongen we in het water. Je was met een groepje van 6 personen, en 2 dolfijnen. O en ze waren zo lief, en ze voelen heel anders dan je verwacht. Tijdens het zwemmen heb ik ook nog een tijdje alleen met een dolfijn gezwommen. Ik dacht dat dit niet mocht, maar onze trainster zei dat het goed was:D Na afloop hebben we nog een dealtje gesloten met een Nederlandse jongen. De foto CD delen we met zn drieen. 'S avonds hebben we lekekr gegeten bij Gerrie en Marietje. En Gerrie heeft ons veel spannende verhalen verteld, haha.

Nou en toen was onze week alweer voorbij.. Het is echt zo snel voorbij gegaan! Nu op naar Miami, weer een echte stad. Dat heb ik hier wel gemist, het echte stadsleven.

O als er iemand is die dit leest en wel eens pakketjes naar Amerika heeft verstuurd. Zou diegene mij dan even een mailtje willen sturen? Ik weet namelijk niet welke manier het beste is. En of een pakketje naar een postkantoor gestuurd kan worden.

Ik ga opruimen, Feer heeft hulp nodig!

Liefs Linda

1. Rens:
    Yes een nieuwe blog:D
    Had al veel van je gehoord of bij feer gelezen maar alsnog super leuk om te lezen!!
    Ben benieuwd hoe het in Miami zal zijn!!
    Spreek je hopelijk heeeeeeeeeeeeeeel snel;)
    Liefs kusjes en knuffels!!!
  2. Laris:
    Haaai Lin!

Klink echt zo gaaf allemaal! Nu gaat de reis echt beginnen! Spannend hoor! Geniet er van!!

Kus Laris

oh ja.. ik heb weleens een pakketje naar Amerika verstuurd. Ze zijn er best streng in dus je moet ook precies aangeven wat er inzit, hoeveel de spullen wegen die erin zitten en wat de waarde ervan is. Maar ik heb het niet naar een postkantoor gestuurd, maar naar een huisadres. Oh ja en ik zal m met priority versturen, anders duurt het wel even voordat je m hebt! Succes!
  3. corinne:
    Ha Linda,

Wat enorm balen dat je portemonnee en ipod zijn gestolen! Je dacht zeker: ik wil echt álles meemaken? (grapje..) Maar het is wel heel vervelend want in Amerika heb je vast minder tijd om naar internetcafé's te gaan als je on the roas bent en dan was de ipod natuurlijk wel een uitkomst. Het is niet anders. Ik heb jullie dolfijnenfoto's bekeken, dat met wel echt een hoogtepunt zijn geweest, denk ik! Net als andere mensen ben ik jaloers op jullie... Was zeker ook wel fijn om je moeder, zus en broertje weer te hebben gezien..? Tja, en nu zit Curacao er weer op, je zult het nog gaan missen! Maar er komen nog zoveel ervaringen op je af, dat je daar vast nauwelijks bij stil kunt staan. Have fun in Amerika, zet 'm op!

X Corinne
  4. Mandy:
    1 maart 2010
    JOEHOE, eindelijk weer een update! Wat doen jullie ontzettend veel en ook nog eens supercoole dingen, doe je goed.

Ben benieuwd hoe je Amerika vindt. Ik heb wel eens iets naar Amerika gestuurd, maar nog nooit naar een postkantoor, kan je er helaas niks over vertellen...

Kijk nu al uit naar je update vanuit Miami.

Enjoy!
  5. maurits:
    2 maart 2010
    hoi lin,
    leuk verhaal :P dat had ik ook willen mee maken:P, wij zijn al aangekomen, deze keer ging het veel sneller ( eers naar aruba (17 min) daar een uurtjes staan en dan nog 8ur en 40 min vliegen(de helft van de tij d sliep ik :P)
    ik hoop dat het allemaal wl goed gaat met je vlucht en je pasjes enz.
    xx maurits
  6. je zusje (:
    3 maart 2010
    linda!:D
    zo, ik heb ook maar even gelezen wat je allemaal over ons hebt opgeschreven:P
    echt het is hier zo'n baggerweer. de zon schijnt wel, maar ikdeed vanochtend het gordijn open en alles was wit omdat het gevroren had:O ik zat echt zo van. neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeexD
    maarja, vandaag heb ik iedereen op mama's werk jaloers gemaakt met het bericht dat het in curacao wel 35 graden was:P
    maarja,
    xxxx
  7. Lineesa:
    3 maart 2010
    Linnnnn ookal wist ik het meeste wel al van je mails, alsnog klinkt het allemaal super hihi! Ik ben benieuwd hoe je het hebt in Miami!! Je moet snel weer even wat van je laten horen hoor! I am waiting;) xxxxxxxxxxxxxx