Homo's en een nieuwe jurk!

18 februari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Weet je nog dat ik nogal negatief schreef over de baas van het restaurantje waar ik werk? Sinds die blog is mijn mening al heel wat bijgeschaafd maar zaterdag is er toch iets gebeurd wat me helemaal heeft verrast! Hij riep me vrijdag namelijk bij zich, dus ik dacht: "O ja hoor nou ben ik degene die eruit gegooit wordt" . Maar nee, hij vond dat ik echt een mooie jurk nodig had. Want wat ik aanhad ( al minstens 5 weken) was te frommelig! Dus ik: " Uh nou ik werk hier nog vier dagen, en daar heb ik geen geld voor". Maar hij wilde me graag in een mooie jurk zien, al was het maar 1 dag. En dan zou hij het wel betalen.

Dus ik zaterdag op zoek naar een jurk. Moest niet te goedkoop zijn, daarom naar Benneton geweest. En wel een mooie jurk gevonden! Maar kon hem niet terugruilen voor geld. Om een lang verhaal kort te maken, ben die middag alsnog met hem naar Benneton geweest en hij heeft de jurk voor me gekocht! Heb zoiets echt nog nooit meegemaakt, maar ben er natuurlijk wel blij mee:D

Zondag was het de dag van het grote carnaval. We waren weer veel te vroeg in de stad en het was echt onwijs warm! Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar iedereen bleek er last van te hebben. De optocht zelf vond ik eigenlijk best tegenvallen. Het was leuk, maar niet spectaculair. En het grappige is dat er in totaal 2 liedjes te horen waren! (Waar je dus een beetje gek van werd)Iedereen was wel weer vrolijk gekleed, en veel mensen die langs de kant zaten waren rood/wit. (Valentijn, nee geen Ajax of Feijenoord!)

Maandag wilden we naar de mooie stranden in het westen. Alleen zaten we in de verkeerde bus, hij ging wel naar het westen maar niet naar de stranden waar we naartoe wilden. We zijn uiteindelijke op een strand beland wat helemaal op het westpunt ligt. Dit word ook veel door visser gebruikt, en ze haalden echt hele grote vissen uit het water! Die dan meteen op het strand werden gewogen en werden doorverkocht. op de terugweg stopte de bus opeens. En we moesten er allemaal uit en de bus zou niet verder rijden. ( Waarschijnlijk kon de bus niet verder door het carnaval)We hebben echt een enorm stuk moeten lopen, maar er was savonds nog kindercarnaval geweest dus we konden gelukkig de stoet volgen en dan kwamen we vanzelf in Willemstad.

Dinsdag hebben we ons weer vermaakt op het strand van Mambo. En we hebben bij Surf&Turf gegeten, wat minder byzonder is dan het klinkt. Hierna wilden we naar de film bij Mambo. Maar omdat het de laatste avond van carnaval was, was er geen film. Hadden we niet over nagedacht! Dus weer teruglopen.. We lopen hier echt onwijs veel! Toen maar naar de film geweest in Punda. Hierna zijn we nog even naar Bermuda gegaan, maar er bleken alleen maar homo's en lesbienes te zijn! (hebben wij weer hoor, stonden we daar met zn tween) Later legde Donald uit dat er een cruiseschip special voor homo's en lesbienes aan wal lag. Donald heeft ons die avond ook nog het vuurwerk van het einde van de carnaval laten zien. En toen waren we doodmoe van het drukke dagje.

Gisteren wisten we niet zo goed wat we wilden doen. Ik had gehoord dat je een cruiseschip een dagje kan bekijken. Maar dit bleek niet zo te zijn.. Dus toen maar naar het Hilton strand, en lekker uit eten geweest. De planning was om ook nog ergens wat te gaan drinken. Maar we zijn alweer naar de film geweest! In de andere bios, en de zaal zat propvol. Ken je van die mensen die keihard om alles lachen? Nou ze zaten allemaal bij ons in de zaal! Het was echt onwijs grappig! Wat me wel opvalt is dat de mensen hier homo's wel heel raar vinden. De mensen die ik over die boot heb gesproken spraken er negatief over, en in de film bleek een man homo te zijn. Nou je wil niet weten wat voor geluiden je allemaal hoorde! Maarja dat is ook wel echt typisch voor Nederland, dat het daar meer geaccepteerd is.

Maandag komen mn moeder, Syl en Mau alweer! Het is echt zo snel gegaan. Maar vind het zeker weer leuk om ze te zien, en om allemaal leuke dingen te gaan doen. Gisteren had ik het er nog over met Feer, Curacao was anders dan we hadden verwacht. En het is niet helemaal ons land. Maar toch zullen we het wel weer gaan missen.

Ik moet vast ook even wennen hoor, dat ik in Miami weer over straat kan zonder gepsst, geroep en getoeter! Maar voordat het zover is eerst nog mijn laatste werken in een mooie jurk.

Liefs Linda

1. Rens:
    18 februari 2010
    Hahaha hoe je dat zegt! Hebben wij weer. Stonden we met zn tweeen haha!
    Apart en bijzonder verhaal joh van die jurk! Ik wil wel foto´s zien natuurlijk. Is het een jurk die je ook gewoon aan kan? En was tie heel duur?
    Word je niet zat van al dat lopen? Ach, tis wel weer goed voor de lijn zullen we dan maar zeggen;)
    Spreek je morgen!
    Liefs
  2. Laris:
    18 februari 2010
    Hahaha wat een verhaal! Had ik ook maar zo'n baas, die met mij mee gaat shoppen en vervolgens nog betaald ook ;)
    De tijd gaat trouwens echt snel! Echt leuk dat ze al zoo snel komen! Zou zo mee willen :D
    Geniet nog even van je laatste dagen op het warme Curacao in je mooie jurk!!

Kus xxx

p.s. we wachten natuurlijk wel op DE foto he!!
  3. Margreet van Barneveld:
    18 februari 2010
    WAUW! Vergeet nooit dat het uniek is dat je baas een jurk voor je koopt. Waarschijnlijk maak je dat nooit meer mee in je leven. Hopelijk heeft hij er geen bijbedoelingen bij :)

Groeten Margreet
  4. Danielle:
    19 februari 2010
    Coooool een jurk! Je moet wel even een foto maken en op je blog zetten.. Zie nu echt zo'n enorme gala jurk voor me:P Wel echt grappig dat hij vind dat je een jurk aan moet, maar ook wel een beetje vreemd:P
    Ik zal je morgen even terugmailen of werk. Ga straks even kijken of mijn baas er is en even babbelen met hem.. Ik houd u op de hoogte. Weetje waar ik gister trouwens naartoe ben geweest, naar de Primark:D:D:D ik was als een klein kind dat speelgoed kreeg zo blij:D:D Allemaal kleding net zoals in londen, maar dan in Rotjeknor.
    Veel plezier met je mams en de rest. Doe feriii de groetjes en een dikke kus!

Liefs, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ow en meidenavond is morgen, ga je jaloers maken met de choco-fontein(A) Zal wat voor je bewaren;)
    Dikke kus!
  5. maurits:
    hoi lin,
    leuk van die jurk, mischien vond je baas je gewoon heel goed werk doen:P. ik had gezicht wel willen zien toen je bij dat lesbisch en homo feest was:D. ik heb er echt al zin in, eerst lekker vliegen(nou ik weet niet of 9,5 uur lekkker is) en dan jou weer zien:D en lekker bruin worden en leuke dingetjes doen en mooie dingen zien.

tot maandag(dat klinkt echt raar)

xX maurits
  6. maurits:
    19 februari 2010
    haha, nu ze ik pas die titel: homo's en een jurk:P
  7. Arnold van Kesteren:
    21 februari 2010
    Hoi Linda! Kreeg net je webloggegevens van Dorien door en heb meteen je hele verslag gelezen! Wat leuk om dit allemaal op afstand een beetje mee te kunnen beleven!
    Veel plezier met je familie volgende week enne... we blijven je volgen!! Groetjes, Ingrid
  8. corinne:
    27 februari 2010
    Hoi Linda!

Het aftellen voor Miami is echt begonnen nu! Spannend hoor en vooral leuk! Weer hele nieuwe dingen ontdekken en het echte werk eigenlijk he? Voo rnu hoop ik dat je het nog even gezellig hebt op Curacao met the family op bezoek.
    Groetjes, Corinne