Carnaval en Duiken

13 februari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon Dia!

Zo begroeten ik elke morgen de mensen in het busje naar Punda toe. Je krijgt dat een gemompelde Dia terug. Af en toe is het al  Bon Tardi (Middag) voordat we ergens naartoe gaan. Het is tenslotte toch een soort van vakantie dus uitslapen is mogelijk! (Ik wil niemand jaloers maken hoor)

Zondag zijn we naar het Kindercarnaval geweest. Dit was erg leuk om te zien, alleen waren de meeste kindjes al erg moe want we zaten aan het einde van de route. Maar alsnog was het erg leuk! Waar wij zaten waren we wel de enige Nederlanders. Maar dat vind ik juist wel leuk om te zien, al voel je je dan wel een beetje bekeken. We waren op advies van Donald om 1 uur in Otrabanda dus wij wachten.. Kwam de stoet pas om half 4! Gelukkig vermaakten we ons wel, want iedereen had zich helemaal uitgedost en mensen kijken is altijd leuk.

Zowiezo is de kledingstijl van de mensen hier heel anders dan in Nederland.De vrouwen hebben vaak echt strakke kleding aan, en zijn niet bang om hun rondingen te showen. Verder is Ton-Sur-Ton hier heel hip! Echt alles past bij elkaar. En de haarstijl moet ik natuurlijk ook niet vergeten, de meeste mensen hebben nephaar aan hun hoofd hangen. Dus alles is mogelijk! Je kunt hier ook echt niet "normaal" winkelen. Maar in Miami ga ik helemaal los!

Hierna zijn we 3 dagen naar het strand geweest. Dit begon op Avila Beach, waar we heel luxe op het strand konden internetten. Hierna gingen we naar caracasbaai. Maar niet om te zonnen maar om te duiken! We waren allebei erg zenuwachtig maar alles is goed gegaan. Het was wel raar hoor, om onderwater te zijn en gewoon te kunnen ademen. ( Oke dit klinkt heel dom, want dat is duiken.) We zijn niet heel diep gegaan maar toch hebben we al heel veel gezien. Ik denk dat ik wel een keer mijn duikbrevet wil halen. Hierna zijn we door de duikinstructuur bij de Jan Thiel baai gedropt en hebben we de middag nog op het strand gelegen.

Woensdag gingen we voor de verandering weer naar het strand. Dit keer naar Blau Baai. Dit bleek een heel resort te zijn, het is wel erg luxe en mooi. Omdat ik het snorkelen en duiken leuk vond heb ik die morgen nog een snorkel gekocht. Bij Blau Baai heb ik erg lang in het water gelegen en weer echt van alles gezien! Waaronder een schildpad, eindelijk!

Zoals jullie op de filmpjes kunnen zien hebben we nog steeds last van kakkerlakken.. En we beginnen nog steeds te gillen als we er een zien lopen. Ze zijn ook echt heel groot en vies!

Volgende week willen we eigenlijk het westen van het eiland eens gaan bezoeken. We moeten alleen nog uitzoeken hoe we dat gaan doen. En morgen is natuurlijk de grote carnaval.

Verder zijn we al veel aan het plannen voor Amerika. Waar ik ook onwijs veel zin in heb!

Nogmaals bedankt voor alle reacties, het is erg leuk om te lezen:)

Liefs Linda

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. astrid:
    13 februari 2010
    Hoi Linda! Wat leuk dat je nu ook het duiken hebt "ontdekt", wat een ervaringen allemaal meid. En dan die heerlijk zonnige foto's, terwijl we hier de verwarming maar weer een paar graadjes hoger zetten en ondertussen "gatsie, niet weer!" roepen als er weer wat sneeuwvlokjes vallen. Ook hier in L'dam hadden we vanmorgen de carnavalsoptocht, wel een beetje anders dan bij jullie:))
    Jammer dat het allemaal anders gaat lopen dan jullie van tevoren bedacht hadden. We hopen dat je een veilige en goede manier van verder reizen kunt vinden, waarbij je de dingen kunt gaan zien, die je van plan was. Pas goed op jezelf meid, een lieve groet van de Meermannetjes
  2. je zusje (:
    14 februari 2010
    heey!

leukverhaal weer (:
    ookal had ik het allemaal volgensmij al gehoord :P

tot over 8 daagjes :D:D:D
    xx
  3. Margreet van Barneveld:
    14 februari 2010
    Wist je al dat het hier nog steeds sneeuwt?.....Ik hou je graag op de hoogte van het weer...:)

Leuk zeg, dat duiken! Lijkt me ook een hele leuke ervaring.
    Geniet ervan! Ik kruip nog eens wat verder onder een dekentje....

groeten Margreet
  4. Alice van Laar:
    15 februari 2010
    Hi Linda,

Super natuurlijk, nog een a.s. duiker in de familie! Mooi dat je de smaak te pakken hebt - wie weet ooit nog eens een duikje samen?!
    Op het moment valt hier niet veel te duiken, het water in de buurt is nog steeds keihard. Wat ook wel weer leuke kanten heeft zoals schaatsen. Alleen begin ik zolangzamerhand serieus uit te drogen. Dus pas maar op, als het duikvirus je ècht te pakken krijgt...!

Groeten voor jullie daar,

Alice
  5. Rens:
    16 februari 2010
    Hoi lin!
    Ik keek net even op je blog en zag dat je weer een verhaaltje geschreven had:D Ik heb helemaal geen mail gekregen:S Vreemd joh.
    Maarja....Weer superleuk om te lezen! Ik kan niet wachten tot hier het zonnetje weer gaat schijnen en we weer lekker naar het strand toe kunnen!
    Ik moet je weer even spreken op msn en/of skype ofzo! Weer een hoop te vertellen;)
    Liefs en een dikke kus voor allbei!
    X
  6. lineesa:
    19 februari 2010
    nouja zeg, van deze blog heb ik ook geen mail gekregen tsss:P
    maar ahum net op msn zou je een foto opsturen en plotseling krijg ik niets meer te horen :( deze mailing, skype en msn saborteren ons :(:(
    maar ik vond het idd ook echt super vreemd met die duiklessen van gym dat je ineens niet meer naar boven moest om adem te halen:P dus snap wat je bedoeld;)
    hier is het eindelijk ietsje minder koud.. maar lang nog niet zo warm als hoe het er bij jullie uitziet!
    naja verder heb ik je natuurlijk wel gesproken net op msn.. en snel nog maar een keer proberen te skypen!
    waarom moest dat ticket nou zo duur zijn..... de eerste maand is snel gegaan maar nu mag je eigenlijk ook wel weer terug komen(A)
    ik mis je!
    xxxxxxxxxxxxxxx