De plannen veranderen

4 februari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Ja je leest het goed, de plannen veranderen..Sinds vorige week hebben we het erover gehad of Feer nu wel 4 maanden verder wilt, of dat nu ook niet is wat ze wil. Nu hebben we besloten dat het beter is dat we apart verder gaan. Feer wilt namelijk het liefst snel naar huis, ze is begin april weer in Nederland. En ze zal dan nog wel voor 3 weken op reis gaan. Ikzelf wil wel graag alles doen en zien, daarom ga ik wel verder. Eerst vond ik dit idee erg eng, maar nu zie ik het als een avontuur waar ik best zin in heb! Ik ga op zoek naar andere mensen om mee te reizen en in hostels hoop ik ook veel mensen te ontmoeten.

Maar we zijn nu nog hier, en maken nog van alles mee! Zaterdag zijn we naar een "Full Moon Party" geweest van een kitesurfer. DJ, hij had allerlei mensen uitgenodigd en we waren gelukkig niet de enige die er niemand kende. Dit was erg leuk en gezellig! Die morgen zijn we naar de film geweest: The book of Eli, een erg byzondere film. We wisten helemaal niet wat voor soort film het was, en dat is eigenlijk best leuk, veel minder voorspelbaar. Naar de film gaan hier lijkt erg op het naar de film gaan in Nederland. Alleen de voorstukjes zijn vooral erg grappig, er zitten hele simpele zelfgemaakte filmpjes bij.

Dinsdag hebben we weer boodschappen gedaan, en op de terugweg hebben we een lift gekregen van een stagair. Waar we erg blij mee waren want het is nogal gedoe met die zware tassen in een busje! 's middags zijn we naar Mambo geweest, en we hebben hier 's avonds weer film gekeken. Donald heeft ons weer om 12 uur thuisgebracht. De volgende ochtend stond hij om 6 uur weer voor onze neus! (arme Donald, wat doen we hem aan?) We gingen namelijk naar Klein Curacao, een onbewoond eiland. De boottocht duurde 2 uur en Feer heeft bijna de hele tijd over de reling gehangen.. Aan het einde was bijna iedereen wel misselijk. Maar het was zeker de moeite waard! Het was heel mooi, en we hebben gesnorkeld (wat ik eerst heel eng vond) en echt van alles gezien! Feer heeft zelfs een schildpad gespot. Ik heb alleen roggen, en allerlei vissen gezien. We hebben hier ook leker gebarbequed, en we zijn zelf ook aardig verbrand.

Vandaag zijn we even goed aan het uitzoeken hoe we hierna alles gaan doen. We hebben al wel ons ticket naar Miami geboekt. We hebben netpauze gehouden en bij een lokaal eet-iets gegeten. We kregen een bord vol, en het was erg lekker. Ik had stoba, gestoofd rundvlees, met gebakken rijst, banaan en sla.

Nog een paar leuke weetjes:

- Feer is 2 meloenen verloren.

- We houden allebei van smeerkaas! ( we kennen niemand anders die hier zo van houdt).

- We hebben een manier gevonden om gratis Mambo op te komen.

- Volgende week dinsdag gaan we duiken!

Succes met de kou en de regen,

Liefs Linda

1. Laris:
    4 februari 2010
    Oeeh Lin! Spannend! Dat is wel even anders in je eentje!
    En wat gaaf! Ik wil ook duiken! Ben benieuwd hoe je het vind!
    Zo te zien hebben jullie al een lekker kleurtje opgelopen, ben wel een beetje jaloers! Een beetje zon zou hier niet verkeerd zijn!
    Nog veel plezier daar! En ik kijk natuurlijk weer uit naar het volgende avontuur!

Kus X
  2. Leontien:
    4 februari 2010
    Hee!

Woow, dat is idd wel een hele verandering! Wel spannend! Je foto's zijn ook echt leuk! Ziet er mooi uit daar! Het lijkt erop dat jullie je toch wel aardig vermaken daar! En duiken! Gaaf joh!
    Ben jaloers op het mooie weer!

Heel veel plezier nog! Geniet ervan!

xx
  3. Kelly:
    5 februari 2010
    Hee! Wat leuk om weer wat te lezen:D! Dat zal inderdaad wel even wennen zijn; in je eentje! Maar vast ook wel héél gaaf:D! Heel veel plezier met duiken volgende week! Geniet van alles wat je onderwater ziet, en probeer lekker rustig te blijven:)! Heel veel plezier nog! xxxx
  4. Margreet van Barneveld:
    6 februari 2010
    Hoi Linda,

Wat spannend dat je een deel alleen gaat reizen! Wel heel gaaf dat je toch verder gaat. Je hebt er zo lang naar uit gekeken! Geniet van elke dag, ook in Curacao want voor je het weet ben je terug en zit je met je neus in de boeken....Hier is het nog steeds akelig winterweer. Je kunt het je waarschijnlijk haast niet meer voorstellen, maar voordat ik met Maite buiten ben, duurt echt een kwartier. Handschoentjes zoeken, jas aan, handschoentjes aan, o, nee, verkeerd om, goed doen, sjaal om, muts op, laarzen aan enz enz. (o, en dan moest ze toch nog even plassen, dus alles weer uit, hahahah!) Ik kijk echt uit naar het voorjaar! Dus geniet ook van het lekkere weer!
    Tot een volgende keer.

Groeten, Dirk, Margreet en Maite
  5. maurits:
    7 februari 2010
    hoi lin,
    ik had alles al gehoord via skype maar alsnog is het een spannend varhaal ( mischen moet je een boek gaan schrijven over je reis ;)) . hoe kom je gratis op mambo beach ??
    doe de groetjes aan donald ( of had je dat al gedaan ) en fera
    xX maurits
  6. Judith:
    9 februari 2010
    Hee Linda,

Leuk om al je verhalen te lezen! En bedankt voor je kaartje naar Lucardi :-)
    Wat spannend dat je nu alleen verder gaat.
    Zoals iedereen al zegt, is het hier heel vies en koud, dus geniet lekker van alle zon daar.

Groetjes,
    Judith
  7. Corry:
    Hoi lieve meid,
    Ik mis je ik hoopje gauw weer te spreken via skype.Ik vind jullie plan erg eng!!!!En iets te ondernemend.
    oproepje voor iedereen die dit leest:doe Linda ook de groetjes. dat vind ze onwijs leuk omdat ze wel reacties via via krijgt, maar geen idee heeft wie dit allemaal leest.
    Groetjes mama
  8. Fera:
    10 februari 2010
    Haha ik lees hem trouw hoor lin. X
  9. corinne:
    Hee Linda,

Ik lees je berichten ook trouw hoor, meerdere malen zelfs!
    Ik ga je zelf nog mailen zoals ik al had gezegd, maar doe nu even braaf wat je moeder vraagt...de groetjes!! :-) Je mams schrijft het al...we vinden jullie plannen eng en ondernemend. Dat is een ding van ouders...zich bezorgd maken om hun kinderen ;-) Ik heb diep van binnen het vertrouwen dat het allemaal goed zal komen, maar voor straks nog meer dan nu: blijf er bij met je koppie!
    Verder ondanks alle veranderplannen lees en hoor ik toch wel heel veel leuke dingen die jullie aan het doen zijn! En nog steeds jaloers op jullie zon, want hier is het voor de verandering weer gaan sneeuwen :-(
    Doeiii!
  10. Batja:
    11 februari 2010
    Heey meis,
    Probeerde je vandaag via msn aan te spreken, maar dat is niet helemaal gelukt geloof ik. Maar he wat spannend joh en wat goed dat je TOCH doorgaat (dus je dromen achterna, zoals ik altijd zeg zoals je waarschijnlijk wel weet!) ondanks bezorgde 'ouwelui' ;) en andere bezorgde mensen. Ik vind het helemaal top hoor, gewoon even goed oppassen! Maar dat kun je sowieso wel. Nouja, ik hoop je een ander keertje op msn komt zodat we lekker kunnen kletsen, of op skype natuurlijk! Ben nu zelf ook mijn planning voor na de examens aan het regelen en ben zoals iedereen zeer jaloers op jouw heerlijke zonnetje daar in plaats van onze sneeuw.. Maar gelukkig heb ik zelf ook een mooi vooruitzicht, want vandaag was het daar ook 26 graden! Veel plezier nog daar met Feer! xx
  11. soraya:
    16 februari 2010
    Heejj Linn,

Wel spannend hoor! Dat je in je eentje verder durft te gaan?

Ik weet zeker dat je een hele leuke tijd zult krijgen!!
    xxx