Snel verslagje

28 januari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Zo, ik zal jullie weer eens op de hoogte brengen van onze avonturen hier!

Ten eerste hebben we hier echt heel veel dieren gezien de laatste tijd, ook dieren die we helemaal niet wilden zien. Zoals een grote kakkerlak!! (ondertussen zelfs meerdere) Hij zat opeens in onze kamer, wij gillen natuurlijk! Feer probeerde hem dood te spuiten met onze spuitbus, maaar hij bleef maar leven. Hij versufte alleen. Daarom hebben we maar Swinda gehaald, ze liep naar binnen sloeg erop en pakte, ja PAKTE hem gewoon op aan een pootje. Volgens mij vond ze ons heel grappig, maar hij was echt heel vies! Nu hebben we al een paar keer een kakkerlak gezien.. Niet echt iets waar ik trots op ben. Verder hebben we veel leguanen, hagedissen, vissen en laatst ook nog struisvogels gezien. (daarover straks meer)

De dag na de " help een kakkerlak-dag" zijn we nog een keer naar de Caracasbaai geweest. We wilden gaan Jet-skien. Alleen bleek dat ze niet open zijn op dinsdag. Daarom zijn we maar gaan zonnen (he vervelend!) en we hebben het fort beklommen. Dit kun je zien op de foto's!

De volgende dag hebben we mountainbike's gehuurd. Kwam ik daar met mn handtasje, ze vonden het heel grappig dat ik daarmee ging fietsen! Nou, dat doe ik in Nederland ook en ik had er geen problemen mee:) Mountainbiken is hier wel echt zwaar en gevaarlijk. Zeker toen wij het gingen doen want we hadden tegenwind, en we kozen natuurlijk weer de meest heuvel(bijna berg) rijke route uit! Maar het was erg leuk om te doen. We zijn op plekken geweest waar echt niemand is. Ik voelde me een avonturier op ontdekkingstocht! 's avonds waren we echt doodop, dus we hebben pannekoeken gebakken en we zijn gaan slapen.

De volgende morgen kon je precies zien wat ik de dag ervoor had aan gehad. Zelfs mijn hand was verbrand! We hebben de fietsen tergugebracht. We hadden nu rugwind en we gingen bergafwaarts dus we waren er zo;) En ik heb 's avonds gewerkt. Iets over 10 stond ik op Donald te wachten, maar kwart over 10, en zelfs 20 over 10 was die er nog niet.. Gelukkig kon ik met iemand van mn werk mee met zijn taxi. Want er is echt geen andere mogelijkheid om thuis te komen.

De volgende dag bleek Donald het vergeten te zijn, en het speet hem heel erg. Het blijkt dat ze hier geen agenda hebben! Dus iets wat je voor een week erna afspreek kunnen ze zo vergeten. Daarom bel ik hem nu voordat ik ga werken.

Na nog 2 dagen gewerkt te hebben was mijn vrijheid weer begonnen! En die begon goed, namelijk in het Hilton hotel. Daniel, familie van Feer had ons uitgenodigd om te komen sporten. Zo gezegd, zo gedaan. De rest van de dag hebben we als all-inclusivers rongehangen bij het zwemband/strand.

Op maandag hebben we museums bezocht, nou dit viel nogal tegen. Het slavenmuseum waren we zo door. En we zijn ook nog naar het likeurmuseum geweest, hier mocht je proeven en kijken. Was wel eventjes leuk maar ben je ook zo klaar mee. Verder hebben we boodschappen gedaan. En hier zijn we altijd wel even mee bezig! Een keer in de week halen we veel, dus dan lopen we te sjouwen in de hitte.. Maar dan hebben we wel weer een volle koelkast:D

Dinsdag zijn we naar Mambo (strand) geweest, hier ben ik echt heel erg verbrand.. Maar ik blijf smeren, hopelijk wordt het bruin! We hebben op het strand gegeten, en 's avonds was er een film bij Mambo. Een erg leuke ervaring om op het strand, onder de palmbomen een film te kijken! Hierna haalde Donald ons weer. Dit werd een lang ritje omdat hij ons langs de carnavalsverkiezingen reed. Hier genoot hij zelf zo van dat hij een tijdje bleef staan:P

Gisteren zijn we naar de struisvogelfarm geweest. We hebben hier een rondleiding gehad, struisvogels gevoerd en op een ei gestaan. Het was allemaal wel erg toeristisch (snel foto, volgende!) maar erg leuk! Hierna zijn we naar het baaitje in de buurt geweest, St Joris. En hier hebben we een kitesurfer ontmoet. Misschien gaat Feer kitesurfen, maar er hangt wel een prijskaartje aan.

Iets wat jullie waarschijnlijk nog niet weten is dat onze reis veel korter zal gaan duren.. Feer heeft namelijk echt geen baan kunnen  vinden, en vindt een half jaar nu ook wel erg lang. Daarom hebben we de reis ingekort tot 4 maanden. We gaan 1 maart naar Florida, en overal blijven we wat korter. Ikzelf wil nog wel graag de overige tijd reizen. Vooral omdat ik het nu kan doen, en ik heb ervoor gespaard. Maar wat ik dan precies wil doen weet ik nog niet..

Nou ik moet gaan stoppen, moet over 10 min op mn werk zijn! Sorry voor dit snelle verslag, het zal vast vol fouten staan:P O ja, ik heb nu een antilliaans nummer, dus als je me wilt bellen/smsen, dit is mijn nummer: 5999-6921244

XXXX

1. je zusje (:
    heey lin,
    de meeste verhalen had je al verteld, maar ik zal alsnog maar even reageren (:
    lekker handig dat ze geen agenda daar hebben! dat ze alles op z'n tijd doen dat is een, maar dat ze dat doen ómdat ze niet wisten wanneer ze het eigenlijk moesten doen vind ik wel weer een beetje té overdreven :P

en wat zeur jij nou dat je nog zo bruin moet worden, okee, op sommige foto's ben je wel een beetje verbrand, maar in ieder geval gekleurd (:

en die foto's bij de struisvogels zijn echt grappig :D

veel plezier bij je italiaan, en ik hoop voor je dat donald je vandaag niet vergeet!

xxx
  2. corinne:
    Ah Lin,

Ook jouw blog is weer erg leuk om te lezen! Het klinkt allemaal zo heerlijk avontuurlijk...je maakt wat mee en leert enorm veel. Ik vind het jammer voor je dat de reis zoals het nu lijkt korter gaat duren, wel fijn om Fera eerder weer te zien natuurlijk ;-), maar kan me voorstellen dat dat toch even anders is dan je had verwacht. Maar, 4 maanden is ook erg lang, jullie hebben nog ontzettend veel leuke dingen in het vooruitzicht dus geniet zolang je kunt! Tot je volgende blog.

XXX Corinne
  3. Margreet van Barneveld:
    Ha Linda,

Leuk weer om wat van je te horen! Wat ben je bruin (met een beetje rood ;)) En leuk wat jullie allemaal doen.
    Jammer dat je reis korter lijkt te gaan duren, maar wie weet krijg je een goed plan en kun je toch nog een paar maanden langer op pad.
    Geniet ervan.

Doei!

Margreet
  4. Lineesa:
    Heeey lin :D
    klinkt allemaal super!!! en wees niet bang, de tijd dat je er nog zit wordt je vast poepie bruin;)!!!
    Ik had het deels al via skype gehoord maar altijd leuk om het nog een keer te lezen..
    Ik ga je morgen ook even mailen dan ben jij ook weer helemaal bij:)
    heeel veel plezier met alles!! heel veel kusjes en knuffels voor jullie allebei, mis je :(
  5. Corry:
    29 januari 2010
    Hoi Lieve Linda, je foto bij de struisvogels met je bakje met eten is een echte Linda foto.Heb je daar ook bij staan gillen??
    Jullie hebben je inderdaad als echte toeristen gedragen en al heel veel gezien.Maar dat is ook het beste wat je doen kunt om je bezig te houden om lekker alles te ontdekken. Hoe heb je dat oit afgesproken met Donald je chauffeur,was hij ook de chaufeur die je in je eerste blog zoveel liet betalen??'t is leuk en spannend wat jullie allemaal ondernemen!!
    Ik vind dat jullie het heel goed doen,Volgens mij weten jullie overal de weg als wij komen.En weet je dan ook precies wat wel of niet de moeite waard om te gaan bekijken??!Ik kijk uit naar onze skype afspraak morgen.Zwaar he boodschappen doen? zeker als je alles met het busje bij de huisje moet zien te krijgen.En wat hebben jullie zoal op het menu,leer je ook al streekgerechten of bedenken jullie je eigen menu uit??Jullie genieten op en top en ik weet zeker dat je later super trots bent op jezelf en op Fera!! jullie doen het toch maar!!
    Wij zijn in inder geval erg trots op jullie en ik vind dat jullie het supergoed doen. dikke knuffel ook voor Fera,xxx mama Corry
  6. maurits:
    29 januari 2010
    hoi lin
    je bent al aardig bruin zo te zien, bij elk avontuur ben je verbrand maar wordt het wel al minder.
    jammer dat het maar(alsnog heel lang) 4 maanden( nu nog maar 3 en 1 week( jippie al weer bijna thuis)) ik mis je wel al en nu helemaal nu ik morgen jarig ben. gelukkig gaan we morgen skypen en kan ik dit blog lezen eer reacties bij kan zetten.
    maar is het al wel minder met de kakerlakken. waren de struisvogels tam? ik moet nu weer stoppen omdat ik moet helpen met de kamer versieren.
    veel plezier en doe de groeten aan donald de familie van laudra en aan fera

dikke knuffel van maurits
  7. maurits:
    30 januari 2010
    hoi linda
    bedankt voor je leuke kaartjes en de roze autotjes onderbroek:D.
    je krijgt nog de groetjes van jacco,samuel, laudra en de hele familie slingerland. en natuurlijk van ons allemaal.
    tot over 2 uur en 14 minuten :)(omte skypen naturlijk, niet dat iedereen denkt dat je zo terug komt
  8. Corry:
    30 januari 2010
    hoi linda
    veel ervaringen opgedaan zeg meer als Wim en ik
    Fijn dat je een baantje hebt, leuk joh.
    wij zijn bij je ouders . Maurits is immers jarig!!!
    Alsnog gefeliciteerd met je broer.
    hier zijn de wegen gelukkig goed gestrooid maar de Oude Leede
    is erg glibberig....

Lin het beste met je en veel plezier

een hartelijke groeten van je oom , tante en neefje uit Pijnacker.