Baan bij strenge italiaan

17 januari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje vanuit het warme curacao. Pff even denken hoor wat hebben we allemaal ook alweer gedaan?

O ja we zijn op zoek gegaan naar surfers, maar we kregen te horen dat het voor ons beginners niet mogelijk is om te gaan surfen op curacao. Dit kan je namelijk alleen aan de oostkust doen, en daar zijn allerlei rotsten en er is een sterke stroming. Maar we krijgen misschien een prive les, zodat we toch nog kunnen surfen:D Want dat wilde we echt zo graag doen! Verder hebben we de AH van curacao opgezocht. En deze is echt precies hetzelfde als in Nederland! Ze hebben echt alles, zelfs de disney actie. We hebben hier gevraagd of ze nog mensen nodig hadden maar we werden hiervoor doorverwezen naar een uitzendbureau. Dit werd een heel avontuur want de bestuurder van het busje waarmee we erheen gingen was ons vergeten, waardoor we de hele rit uitzaten. En toen we er weer langsreden( wij wisten niet waar het was) vergat hij ons weer!! Gelukkig reed hij toen wel terug. Verder hebben we bij erg veel barretjes en winkels gesolliciteerd, maar ze hebben liever iemand die minimaal een halfjaar komt werken.

Donderdag zijn we naar het beroemde Mambo beach geweest. Hier ligt wel echt een zandstrand, maar je moet wel entree betalen. Het ziet er wel mooi uit, met ligbedden en terrasjes enzo. Toen we in de zee waren zagen we opeens Robin staan! Het was wel leuk om haar weer te zien. S' avons zijn we uitgeweest in de bar waar Robin werkt. We zijn gebracht en gehaald door een taxi, Donald heet ie. En hij is heel grappig! Hij wilde eerst 50 gulden voor de 2 ritjes maar aan het einde van de avond heeft hij het tarief gelukkig gehalveerd. In Cinco ( de bar) hebben we ons wel vermaakt, het was bijna alleen maar vol met legermannetjes haha.

Vrijdag ben ik begonnen bij een restaurantje. Hier werd ik tijdens een gesprekje meteen aangenomen! Ik had er niet een heel goed gevoel over maar ik ben toch gegaan. En het was best leuk! Het is een restaurantje met het terras aan zee:D Het is de bedoeling dat ik mensen binnen haal( hier ben ik alleen niet zo heel goed in..) en dat ik zorg dat iedereen water heeft en eten krijgt enzo. Ik werd weer opgehaald door Donald. Het tarief is nu ook weer aangepast, naar 10 gulden:) Hij zegt dat hij denkt dat hij er later een zegen voor terug krijgt haha. Maar hij vind het ook gezellig, en hij leert me papiamento! Voordat ik ging werken hebben we gegeten in een nederlandss cafe, Wilhelminaplein. En Feer en ik hebben een Beatrix en een Pieter van Vollenhoven op! (dit staat voor een kippenborst en een platgeslagen kippetje)

Gisteren hebben we een rondleiding over het eiland gehad van Robert en Mischa, familie van Fera. Dit was heel leuk, het zijn echt aardige mensen! We zijn naar het westpunt geweest, hier is veel meer natuur, en zijn de baaitjes die je in op de foto's ziet. Om 4 uur moest ik weer werken bij het restaurantje. Robert en Mischa kennen de baas, en vertelde al dat hij niet de makkelijkste is. Nou dit werd me meteen duidelijk! Na wat gehaast was ik er toch nog om 4 uur, daar stond de kok al te wachten. En pas na een UUR kwam de baas opdagen! Ondertussen was de rest van het personeel ook al aan het wachten en werd er hevig gediscussierd in het spaans en Italiaans. Dit was namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurde, en je wordt dan gewoon vanaf 5 uur uitbetaald.

Maar om 5 uur zijn we gewoon begonnen. Later ging de kok weg, en nog later kwam hij weer terug! Bleek dat er iets van een ruzie was geweest, en dat hij ermee is gestopt. Alleen nu had de baas zijn hotel gebelt, en hij mocht zijn kamer niet meer in! Echt heel gemeen, en ik snap ook echt niet waarom iemand dat doet. Hoe het is afgelopen weet ik ook niet, de kok zou naar de politie gaan. Ik heb die avond gelukkig wel mijn geld gehad, en zelfs dat uurtje betaald gekregen. Het is dus niet het perfecte baantje, maarja voor eventjes is het wel goed. Ik zorg er wel voor dat ik elke dag mn geld krijg. Want ik vertrouw het niet helemaal meer.. Wat ik wel heel leuk is dat er echt zoveel nationaleiten werken. Italianen, spanjaarden, een colombiaan, en nederlanders. En dan heb je ook nog gasten, engelsen, nederlanders, belgens, curacao-enares, italianen enz. Dus ik spreek ook van alles! En leer nog een beetje spaans erbij:)

Vandaag hebben we voor het eerst de was gedaan haha, en we gaan zo naar Hook's Hut. Een restuarantje/strand. Vanmorgen hebben Feer en ik het er even over gehad wat we nou precies gaan doen. Feer heeft last van heimwee, en daarom blijven we misschien maar 6 weken in curacao. Hierna gaan we dan gewoon door, en we hopen dat het dan beter gaat!

De foto's van hier kan ik helaas nog niet op mn blog zetten, omdat ik nog geen kabeltje heb! Maar die komt nog:D O en ik heb mn skype wachtwoord veranderd dus ik kan weer skypen. Laat het maar weten wanneer, want het is wel handig om een afspraak te maken.

Leuk dat jullie dit allemaal lezen, XX Linda

O ja nog een spannend detail, in onze dakgoot ligt een leguaan, echt zo'n grote!

1. Erika:
    17 januari 2010
    Leuk om te lezen Lin! Dat baantje klinkt inderdaad niet ideaal, maar wel avontuurlijk;) Nu ben je eigenlijk net een propper:P Maargoed, je bent nu op msn dus ik praat daar wel even verder!

xxx
  2. je zusje (:
    heeeeeey

wat een verhalen! 't klinkt echt leuk! en vooral die ruzieënde spanjaarden& italianen lijken me wel grappig, die zijn van 'nature' altijd al wat opvliegeriger:P maar als je dus thuis komt kan je nu ook papiaments& spaans spreken:D dat papiaments wil ik dan wel van je leren hoor:D
    wel echt balen dat Fera heimwee heeft, maarja, daar kan ze ook niks aan doen.. zolang jullie maar niet eerder weggaan dan wij komen! anders kunnen we je alsnog niet zien!
    echt heel veel mensen vragen hoe het met je is, echt grappig:P maar ook wel irritant, want vaak weet ik alleen dingen van 3 dagen geleden ofzo:P
    maar gelukkig vragen ze het meestal 's ochtends zodat ik kan zeggen dat je waarschijnlijk slaapt xD

het snoertje zit als het goed is in het vliegtuig, of in ieder geval op weg naar jullie(: dus binnenkort kan je er foto's op zetten:D

heb je ook een foto van die leguaan? want dat is wel hét beest wat je wilde zien;)
    trouwens hier thuis is het nu best wat rustiger, iedereen is op dit moment weg, moest zelfs net alleen eten:O normaal had ik jou dan nog gehad.
    maar ik zal het niet té lang maken.
    tot snel :D

xxxx
  3. astrid:
    17 januari 2010
    nou meid, je maakt in zo'n korte tijd wel veel mee! lekker warm zeker zo lang in het busje;) je vertelt trouwens erg leuk! Ik krijg er helemaal een beeld bij van jullie als personeel, allemaal wachtend op de baas, die kok die z'n hotelkamer niet meer in kan, wat een temperament daar allemaal! En dan jij als "Costa-propper"meisje, leuk hoor! Maak er wat moois van en sterkte voor Fera, hopelijk zorgen de nieuwe indrukken voor genoeg afleiding om de heimwee naar de achtergrond te verdringen. Ik kijk al uit naar je volgende berichtje, leuk! xAstrid
  4. Rens:
    17 januari 2010
    Yes weer een berichtje:D Poeh wat een belevenissen lin! Leuk joh! Wel een beetje eng hoor zo'n baas...Ben benieuwd naar verdere verhalen van die rare man;)Wel fijn dat je nu werk hebt en dat je zoveel mensen en vooral talen leert kennen:D HOe is het nou met je kleding afgelopen?? Is het wel beetje leuk uitgaan daar ( met de legermannetjes;)) Hou ze maar in de gaten hoor;)
    Hoop dat ik snel met je kan skypen!! Ik ga je nu ook wel ff mailen;)
    Dikke kus!
  5. Margreet van Barneveld:
    17 januari 2010
    Ha Linda! Leuk om weer wat van je te lezen/horen! Je maakt wat mee he? Andere cultuur, andere 'omgangsvormen' ;) Ik moest wel lachen toen ik las over die Italiaanse baas: ik zie het al helemaal voor me!
    Doei!
  6. corinne:
    Hee Linda,

Leuk om te lezen allemaal! Behalve dan van Fera's heimwee :-( maar ben blij dat jullie er over gepraat hebben en hoop dat jullie er samen uit komen. Wees je namens mij een beetje lief voor haar?

x Corinne
  7. corinne:
    18 januari 2010
    PS...snoertje is nog niet onderweg. Iphone is nog niet omgeruild wegens te eerlijke Lennart (die aan de omruilpief vroeg of hij daar trouwens geen 18 voor moest zijn, wat zo was en de Iphone dus weer mee heeft genomen, hoe verzin je het...) Maarre, als het te lang duurt allemaal stuur ik het snoertje alvast vooruit van de week.
  8. maurits:
    hoi lin
    leuk dat je een baan hebt, wel zielig voor die kok.
    maar wat bedoel je met mensen binnen halen . hier n neder land gaat het ook wel goed. ik mis je wel. maar nog maar 5 weekjes en dan zie ik je weer ( en curacau) tot over 5 weekjes enveel plezier met fera( do haar de groetjes) maurits
  9. maurits:
    hoi lin
    ik heb skype gemaak ten je uitgenodigd dus kunnen we een keer afspreken
    doei
  10. Rianne:
    21 januari 2010
    Heej linda! Echt super dat je een blok schrijft! Klinkt echt heel spannend daar op curacao, hoop dat jullie een leuke en geweldige tijd krijgen! Ik volg je op je blok :)
    Take care!! Groetjes :)
  11. maurits:
    21 januari 2010
    hoi lin
    zullen we weer een keer afspreken voor skype?
    doei maurits
  12. Corry:
    22 januari 2010
    Hoi lieve meiden wat ontzettend leuke foto's. Ik vind dat je (Linda) echt al wat bruin word. t'is nog niet voor te stellen dat wij Sylvia, Maurits en ik daar straks ook zijn( 22 feb tot 1 mrt)Leuk dat jullie nu op de mtbfietsen meer zelfstandig zijn.Hoe is je baantje? is het wel leuk/gezellig?
    Spreken we weer een keer af om via skype te bellen?zaterdag zondag heb ik late dienst misschien daarna,dan is het bij jullie nog maar 8 uur. groetjes en een dikke knuffel xxx mama.Corry
  13. corinne:
    24 januari 2010
    Ha Linda & Feer!

Leuk om die foto's te bekijken! Als ik het bekijk dan bekruipt me toch een licht jaloers gevoel. Ook al weet ik dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is, zelfs niet als de zon schijnt en je nauwelijkt iets "moet". Maar aan deze plaatjes zie je toch al waar je straks met veel plezier aan terug kunt denken als jullie straks bezig zijn met het volgende avontuur in Amerika!
    Mountainbiken was ff anders dan je hier gewend bent, begreep ik. Tja, nat worden van het zweet is wat anders dan nat worden van de regen, maar veeeeel leuker toch? ;-)
    Tot de volgende blog of foto's!
    XXX