We zijn er!

11 januari 2010 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Hallo allemaal,

Pff na een vermoeiende reis zijn we in Curacao aangekomen! Het begon met 1,5 uur vertraging, al was dit niet zo heel vervelend omdat we nu rustig de tijd hadden. En natuurlijk was het even heftig om van iedereen afscheid te nemen. Fijn dat jullie er allemaal waren:D

De vlucht zelf duurde wel lang, en we waren ook echt heel moe toen we aankwamen. Alleen in Curacao zou er iemand staan die ons op kwam halen, alleen die was er niet. Maar gelukkig kwam 10 min. laten iemand, Dientje, naar ons toe. Haar zoon kon ons niet meer halen omdat hij meost werken en we vertraging hadden. We werden naar ons appartementje gebracht. Dit is naar het huis van Swinda en haar familie. Helaas heb ik nog geen foto's omdat ik mijn kabeltje nu niet bij me heb. Het appartementje zit helaas wel midden op het eiland, en ons enige manier van vervoer is te voet of met busjes. Dat is ook een apart verhaal! Je hebt hier grote bussen, zoals bij ons, maar die zie je bijna niet. En je hebt veel kleine busjes, die stoppen overal en er kunnen 9 mensen in. En elk ritje kost 2,60 gulden (soms iets minder) We hebben er al in zoveel gezeten. Het is echt heel handig.

Maar waar was ik, o ja het appartement. Ja het is heel simpel maar voldoende, met 2 slaapkamers die op slot kunnen.We zijn toen we waren aangekomen gelijk gaan slapen. Het was voor ons namelijk 3 uur snachts.

De volgende dag gingen we op zoek naar een supermarkt. Een korte samenvatting: lopend iet gezien, vertrouwde het niet, terug, gevraagd was goed, ernaartoe, was iets kleins, weer terug. Opzoek naar een grotere, met bus naar "centrum" =grote supermarkt, weer terug.

En in deze warmte is dit alles best vermoeiend! Daar moet ik wel aan wennen hoor, je kunt best weinig doen op een dag, door de warmte en het feit dat we alles met busjes doen. (o ja deze zetten je wel ong voor de deur af! ) Na het supermarkt avontuur ( ze hebben echt allles wat wij ook hebben! ) wilden we nog naar het strand. We zijn naar Caracas geweest, hier hoef je niets voor te betalen. Een hele rit maar het was de moeite waard. Zo blauw en warm water!! Alleen rende ik enthousiast het water in, zonder erbij na te denken dat ze hier stenen op de boden hebben. Auw!

Het is hier ook normaal om lekker te gaan bbqen op het strand. Wat verder opvallend is zijn de verkiezingscampagnes. Het is verzkiezingtijd en dat die je! ER zijn langs de weg huizen helemaal versierd in een bepaalde kleur, met gepimpte autos en al. Er staat keihard muziek op en er zijn feestende mensen. Verder rijden er ook auto's met vlaggen en muziek langs. Allemaal heel vrolijk dus! Ik zeg Balkenende, wanneer geef jij een feestje?

Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben we gegeten en zijn we weer gaan slapen. Vandaag wilden we de hele dag naar WIllemstad, maar Tani zoon van Swinda kwam langs en hij wilde ons de buurt laten zien. Helaas begon het te regenen (heel hard!) dus dit werd uitgesteld. We hebben wel papayasap gedronken en bij hun thuis hebben we internetverbinding, dus konden we op msn:D Na de rondleiding zijn we toch naar willemstad vertrokken en nu zitten we in een internetcafe!

Het lijkt al wel alsof we hier al een week zitten.. Kan me al geen kou meer herrinneren! Ons plan is nu om volgende week te beginnen met werken, en we hopen nog te kunnen surfen. Maar dat word waarschijnlijk heel moelijk omdat we in het midden van het eiland zitten en alles met de busjes moet.

Nou ik ben vast nog van alles vergeten maar dat komt dan nog wel! BEdankt voor alle reacties, echt heel leuk om dat allemaal te lezen. En als jullie willen kunnen jullie skype installeren zodat we kunnen " bellen".

X Linda

1. Mandy:
    11 januari 2010
    Wat ontzettend coool om je avonturen te lezen (en ben erg jaloers op het weer daar).
  2. Arjen:
    11 januari 2010
    Klinkt geweldig! Jullie missen nu wel het ijs op de sloten, maar ik kan me voorstellen dat jullie dat daar toch niet echt missen :) Veel plezier! Groetjes, Arjen
  3. Corinne:
    11 januari 2010
    Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen, Linda! Succes met het vinden van een baantje!
    Groetjes, Corinne
  4. lineesa:
    11 januari 2010
    Zo grappig dat ze daar nog guldens hebben:P maar ohh dat weer, ik ben echt jaloers! Al het sneeuw hier begint behoorlijk vervelend te worden! Vooral omdat ik er elke dag wel vertraging aan overhoud, grrr.
    Hopelijk kan je surfen!! Ik ga je nu ook nog even mailen haha;)
    xxxxx
  5. Erika:
    11 januari 2010
    Wat leeeuk, een blog vanuit Curacao!:D Het is zo raar om me voor te stellen dat je helemaal aan de andere kant van de wereld zit, maar gelukkig bestaat er internet. Ik heb skype op mn computer staan, heb het alleen nog nooit gebruikt - geen idee hoe dat werkt - maar ik zal het eens proberen;)

Heel veel plezier en geniet van de zon en het strand en ALLES! We contaaaacten!:D

xxxx
  6. Remco:
    12 januari 2010
    Goed om te lezen, dat jullie veilig zijn aangekomen. Geniet ervan!

Groeten!
  7. Rens:
    12 januari 2010
    Echt leuk lin! Ben jaloers! BEn benieuwd naar de foto´s!!!!!!
    Dikke kus!!
  8. je zusje (:
    heeey!

leuke verhalen al! ik had 't gisteravond op me telefoon gelezen, maar daar kan ik dus niet van reageren.. maarja.
    ik heb je kabeltje gevonden, dus ik hoop dat er dan snel foto's op kunnen. (nu kunnen jullie alvast een beetje bruin worden en als jullie er dan foto's opzetten, worden we vast onwijs jaloers:P)
    tot over 35 dagen!:D

xxx
  9. dorien:
    12 januari 2010
    klinkt goed! leuk om te lezen. ik ga het goed bijhouden want Rik moet in juni een week naar curacao om te werken en ik weet nog niet of ik meega. dus ik ga jullie evaringen goed lezen! veel plezier!
  10. astrid:
    12 januari 2010
    Lieve Linda, wat ongelofelijk dat je al zo in de weer bent daar, terwijl je nog maar nét hier de lucht in bent gevlogen! En dan ook al direct plannen voor werk, voortvarend hoor! Super veel plezier gewenst, ook namens Bert!!
  11. Kelly:
    12 januari 2010
    Hee Linda! Leuk om te horen dat jullie het daar leuk hebben, en vooral dat het daar mooi weer is (JALOEEEERS)! Het was hier vandaag echt stéénkoud:( Heel veel plezier nog, en ik blijf uiteraard jullie blogs volgend:D!
    xxxx
  12. Leontien:
    Hee Lin! (en Feer)

Leuk om te lezen dat jullie het leuk hebben! En de temperatuur daar klinkt erg aantrekkelijk haha! Ben benieuwd naar foto's! En meer up-dates! Haha! Heel veel plezier! Geniet ervan!

xx
  13. Laris:
    Hee Lin!

Klinkt gaaf allemaal! Lekker die warmte, zou hier ook niet verkeerd zijn! Haha, jammer dat ze daar alles in de supermarkt hebben wat hier ook te krijgen is. Komt het pakket niet helemaal uit zoals het zou moeten. Maarja het gaat om het idee ;)
    Nog heel veel plezier daar en geniet ervan! Want voordat je het weet verkeer je weer in iets koudere temperaturen!

Heel veel liefs en kusjes!
  14. Batja:
    13 januari 2010
    Sounds great! Ik ben ook echt jaloers op jullie, ik zit hier midden in de kou en de examens (ja inderdaad, in zo'n KOUDE grote zaal:P) Nog heeel veel plezier daar en succes met een baantje meid. Ik heb ook skype dus je kan me toevoegen als je wil. xx
  15. Corry:
    13 januari 2010
    Lieve Linda en Fera,
    Leuk dat jullie als zo op pad zijn geweest.maar ik had ook niet anders verwacht. Hoe is het met verbranden. Is factor 50 genoeg?of wordt je gewoon al bruin? Fera zeker wel!!Slapen jullie een beetje in de warmte?Is het gezellig met de mensen om je heen?
    Zijn jullie al op zoek geweest naar iets waar je zou willen en kunnen werken en hoe zijn dan de reactie's?Verder hebben wij de paspoorten aan gevraagd voor ons ( Sylvia,Maurits en mama) avontuur naar curacoau. Is voor op het strand waterschoentjes een idee?Heb je al lekkere dingen geproefd die daar speciaal zijn? behalve papaya sap. Groetjes dikke knuffel en tot gauw mama
  16. Karin:
    14 januari 2010
    Hé Linda,
    Lekker genieten, sun, sea en surf(ing). Succes met de banenjacht, pas goed op elkaar!

Liefs,
    Karin
  17. Gerda Bardemeijer:
    16 januari 2010
    Hoi Linda,
    Leuk om je avonturen op internet te volgen!! Nog heel veel plezier daar!!
    groetjes Gerda
  18. Mariella:
    16 januari 2010
    Hoi Linda,
    leuk om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben wel een beetje jaloers, hoor. Zeker op het lekkere warme weer. Geniet ervan en veel succes met het vinden van een leuke baan!
    groetjes, mariella
  19. Laudra:
    18 januari 2010
    Hallo meiden,

Leuk om iets van jullie te lezen, ik wens jullie een fijne tijd toe,geniet van alle nieuwe dingen en ervaringen, ik zal zorgen dat Corrie een auto te leen krijgt, misschien is dat makkelijker als zij er is.
    Gr. Laudra
  20. soraya:
    18 januari 2010
    Heejj Lindaa!

Ik ben jaloers om 't weer johh!! Was 't maar weer zo ver dat de zomer begon... Ik vind 't echt leuk om zo te kunnen lezen hoe 't daar is en wat je er van vindt. Ik hoop nog veel leuke verhalen te lezen.

Geniet ervan!!